What Makes You Beautiful - Kapitel 26.

Min mobil började ringa. Jag lyfte den till örat.
"Hello" svarade jag darrigt.
"Okey. You make out with Harry again. But that's was my fault, I shouldn't being so angry at you. I still love you, I still do"
Jag suckade lättat. Han hade inte tagit det så hårt som jag trodde han skulle göra.
"Thank you, that you not being angry at me again. I mean, I still love you too"
Han suckade lättat lät det som.
"Where are you? You just run away?"
"At the bush behind the house" svarade jag.
"Ah, I see you now, I'm right behind you...now!" sa han.
Jag vände mig om. Där stod Niall.
"Hello.." fick jag fram.
Han satte sig på knä bredvid mig.
"I'm so sor.." började han, jag kysste honom.
"It was a way to say sorry too" log han.
"I know" log jag tillbaks. "I've have missed you"
"I've missed you too" sa han och kysste mig.


1. Sophie's magtröja.  2. Sophie's jensshorts.   3. Anna's skor.  4. Harry kysser Becka.  5. Becka.  6. Becka's sminkning.

En vecka senare:
Omg. Det var bara inte sant. Imorgon skulle jag följa med killarna till Sverige. Mitt hemland. Min hemstad skulle vi åka till. Stockholm. Det kunde bara inte vara sant. Det var helt underbart. Jag skulle få träffa min underbar Joline igen. Och mina gamla vänner såklart. Bästa dagen ever imorgon alltså. Men världens bästa kille och världes bästa vänner kan inget gå fel. Harry och Niall har förlåtit varandra och jag och Harry är ungefär som bästa vänner, likaså jag och Louis. Det var en skön känsla. Att allt var som vanligt igen. Under helgen hade det varit ganska stelt mellan mig och Niall, men det var bra nu. Nu var det måndag. Veckans tråkigaste dag. Men imorgon. Då skulle det bli kul. Äntligen ska jag få träffa Joline. 3 månader utan henne är som en människa som har haft syn hela livet förlorar den. Usch. Hemsk känsla. Men snart får jag träffa henne igen. Åh, jag längtar så mycket. Jag steg upp ur sängen. Gick fram till garderoben.  Jag valde en rosa magtröja och ett par ljusblåa jeansshorts. Jag gick till min spegel i rummet och la på ett lager mascara. Jag nickade nöjt till min spegelbild. Jag tog upp min väska från golvet och satt den på axeln. Jag gick ut genom dörren. 'Jag måste ha nya kläder' tänkte jag.
"Jag går och shoppar, nån som vill hänga med?" sa jag.
"Jag vill!!" skrek Anna.
"Inte Becka?" frågade jag.
"Nej, hon skulle på dejt med nån" sa Anna medan hon kom ut genom dörren.
"Okej! Harry kanske?" sa jag och blinkade.
Anna fnissade till. Vi fortsatte ner i hallen och tog på oss skorna.
"Jag vill också ha såna skor, som du har, mina är..inte fula.. men jag vill ha rosa" sa Anna.
Jag skrattade till och tittade ner på mina skor. Ja, dom är ju ganska snygga. Jag tog på min skinnjacka och vi gick ut i hettan. Genast ångrade jag mig. Jag tog av jackan och hängde den på handleden. Vi gick in i garaget och hoppade in i bilen. Vi körde iväg.

Becka's perspektiv:
Jag hade inte hängt med till köpcentret. Jag ville. Men jag skulle på dejt. Jag hade hört Sophie säga 'Harry kanske?'. Och hon hade helt rätt. Jag skulle på dejt med Harry. För några veckor sedan hade Louis varit min förälskelse. Men nej. Han har flickvän och dessutom var han lite för gammal. Okej. Han skulle fylla 21. Men ändå. Harry var åtminstånde lika gammal som mig själv. Åh. Det här skulle bli underbart. Det knackade på dörren. Jag fick panik. Jag var inte klar för 5 -öre.
"Wait!!!" skrek jag.
Jag sprang fram ill min garderoben. Jag valde en blå tröja med en vit/gul kofta över och ett par jeansshorts. Ett par klackskor. Jag sminkade mig snabbt med mascara och rött läppstift. Jag öppnade dörren.
"Hey there beauty" sa han och kramade om mig.
"Hey" viskade jag i hans öra.
Han kysste mig på kinden.
"Should we go?" sa han.
"Yes" log jag.

Känner mig så sjukt dålig. Jag har inte bloggat på flera dagar, och när ni väl får ett kapitel är det hur kort som helst. Sorry.. <3








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0