What Makes You Beautiful - Kapitel 23.

"What was that language?" frågade Danielle.
"Swedish" log jag.
Hon nickade. Jag fick sms.

I want you to know that I'll always love you forever and ever and more than anything <3 / Niall.xx

Jag sken upp i ett stort leende. Svarade snabbt.

And I want you to know the same, love you more than everything.. <3 / Sophie. xx

"Danielle, look what Niall wrote!" sa jag lyckligt.
Jag visade sms:et.
"Omg, that was really cute!" sa hon och log.



1. Var bara sååååååååååå tvungen, sexy Niall <3 xx


"Hello?" sa jag eftersom det ringde.
"Hey cute bird" sa Niall.
"Hey" sa jag.
"When you come home again?" jag hörde hur han log.
"Hmm, about three hours, why do you wonder?" log jag.
"I want to meet you before I go home" sa han.
"Aww, I want to meet you to, see you soon babe, goobye"
"Goodbye" sa han.
Vi la på. Jag log lite för mig själv.
"Who was that? Wait, say nothing, Niall?" sa hon.
"Right babe!" sa jag.
"I hear it in your voice, you sound always happier when you're talking to Niall" log hon.
Jag rodnade lite lätt. Hon skrattade till och fokuserade sedan blicken på vägen igen. Min mobil plingade till.

So, you are with Dani? My best girlfriend! By the way, have fun :) / Liam x

Jag skrattade till. Danielle tittade förvirrat på mig. Jag ignorerade det och svarade Liam istället.

Yes, I'm with Dani, we gonna have a lot of fun! :) / Sophie x

"Your boyfriend are nice" sa jag.
Danielle log lite smått.
"Yes, I know, he's the best"
"Hahah, sure he are!" skrattade jag.
"But he is that" sa Danielle och putade med underläppen.
Jag skrattade som svar. Efter en en kvart var vi framme.
"Wait, I gonna check twitter" sa jag och tog upp mobilen.
Danielle suckade otåligt. Jag gick in och tittade. Jag hade fått ungefär 1000 mer följare. Det förvånade mig lite, eller nej, det förvånade mig mycket. Sen såg jag en tweet. Ganska många sådana, faktiskt. Shit.

Who is this girl? Why do she kiss him on the forehead? Are she his girlfriend or what? 

Sen var det ett foto på mig och Niall när jag pussar honom på pannan. Jag får panik. Tänk så kommer dom hata mig? Jag brydde mig inte, inte just nu i alla fall. Jag stängde ner twitter och la ner mobilen i fickan. Jag klev sakta ur bilen. Jag log snett mot Danielle och stängde sedan dörren. Hon låste bilen och sprang sedan till mig och tog armkrok med mig.
"This gonna be so fun!" kvittrade hon.
"I know!" sa jag och försökte dölja min depristion.
Vi sprang armkrok mot centrum. Danielle ville att vi skulle gå till klädbutiken först. Jag hade gått med på det på direkten. Så nu stod Danielle och letade igenom kläder. Jag stod en bit ifrån henne och letade efter underkläder. Jag hittade en neon rosa bh. Jag gick fram till Danielle.
"I take this, have you find something yet?" sa jag.
"Yes! This one!" sa hon och höll fram en kort lila klänning.
"Nice!" sa jag.
Vi gick fram till kassan och betalade. Sedan gick vi ut ur butiken.
"I need to call Liam" sa Danielle och log snett.
"And I need to call Niall" sa jag och log.
"Okey, good, see you about a few minutes!" sa hon.
Jag gick iväg och satte mig på en bänk nån meter därifrån. Jag tog upp min mobil och klickade in numret. Efter några signaler svarade han.
"Hello beauty, how is it?" svarade han glatt.
"Hello happy bird, it's good, how are you?" sa jag.
Han skrattade till.
"Just good" sa han. "What do you want by the way?"
"Not some special, how long you stay at my home?" sa jag.
"Like two hours more" sa han "Why do you wonder?"
"You know why I wonder" fnittrade jag.
"I think I know that, yeah" sa han flörtigt.
"I'll be home in about fifteen minutes" sa jag.
"Okay, see you then" sa han
"Yes, we do" sa jag och vi la på.
Jag hörde Danielle prata en bit ifrån mig.
"Yes, I love you too Liam, see you soon" sa hon och la på.
Jag log lite. Jag gick fram till Danielle. Hon sa att vi skulle åka, för hon ville se hur det såg ut hemma hos mig. Jag log bara och sa ja. Nu satt vi i bilen på väg hem till mig. Danielle körde upp på min uppfart. Jag hoppade snabbt ur bilen. Danielle lika så. Hon låste den snabbt och vi sprang in till mig.
"I'm home, and I have Danielle with me!" skrek jag in i huset.
Jag såg killarna komma ner springande för trappan. Dom hoppade på Danielle och skrek saker som "We have miss you so much!" och "Why have you don't call us?!" och "What are you doing here?!"
Danielle bara skrattade.
"Take it easy boys, Sophie will show me around here" skrattade Danielle.
"Okeey" tjöt dom i kör.
Jag tog armkrok med Danielle och sprang uppför trappan.
"So here is my friends room" sa jag medan jag gick förbi deras rum. "And here is my room!"
Vi gick in i mitt rum. Danielle hamnade i chock tillstånd. Antagligen för att det såg ut som ett jävla bombnedslag.
"That is.." sa hon och pekade på alla kläder som var utspridda på golvet.
"I knooow!!" sa jag.
Vi satte oss på min säng och snackade ett tag. Efter typ en timme kom Liam in. Han frågade om Danielle kunde komme ett tag. Hon hade givetvist sagt ja. Så nu låg jag här på min säng och stirrade upp i taket. Det knackade på dörren.
"Come in or stay out there" sa jag.
Nån kom in i mitt rum. Men jag orkade inte titta vem det var. För jag var trött. Nån pussade mig på kinden. Helt plötsligt vaknade jag upp från tröttheten. Jag slängde mig över den som gjort det.
"NIAALL! I have miss you sooo much" sa jag.
Han skrattade lågt.
"I've missed you too Sophie"
Jag lutade mig bakåt för att kunna se hans ansikte. Sedan borrade jag in huvudet i hans nacke. Jag andades in hans doft. Jag släppte taget om honom och satte mig i sängen igen. Niall stod kvar på samma ställe. Så då reste jag mig. Jag gick fram till honom igen. Jag kysste honom passinerat. Någon öppnade dörren.
"I going home....Oh my gosh! I'm so sorry!" sa Danielle.
Jag och Niall brast ut i gapskratt och dog nästan lite över hur generade vi var.
"Dani, Dani, Dani, why you don't knock?" skrattade jag.
"I don't know" fick hon fram innan hon också brast ut i gapskratt.

Sorry för kort, ha det gött! :) Feedback!

"Hello beauty, how is it?"
"Hello happy bird, it's good, how are you?"
"Just good"









Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)

Du är men i tävlingen om veckans blogg hos mig! Varför inte ta hjälp av dina läsare för chansen att få en länk på min blogg i en vecka..? ;)

2012-05-20 @ 12:40:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0