What Makes You Beautiful - Kapitel 22.

Hon drog med mig ut på trappan och pekade mot hennes bil. Jag log.
"I HAVE A FERRARI, MOHAHAHHA" skrek jag i örat på henne.
Hon höll för ena örat och kollade lite surt på mig. Men det byttes snabbt ut mot ett leende. Sedan lyfte hon på ena ögonbrynet.
"Yeah! Right! But, we going home to me now!" sa hon och drog med mig ut till hennes bil. Hon släpade in mig i bilen och jag knäppte på säkerhetsbältet. Det var lite konstigt att sitta på vänster sida, när man var van vid att sitta på höger. Men det gick i alla fall. Det var bara en konstig känsla. Danielle gasade och vi körde iväg.

1. Danielle's hus.    2. Niall's sms till Sophie.
Vi stannade utanför ett stort hus. Jag kollade storögt på det. Danielle log mot mig. Jag öppnade bildörren och steg ur. Danielle låste bilen och vi började gå mot huset. Hon låste upp dörren och gjorde en gest åt mig att stiga in. Jag klev in. Det var större än jag förväntat mig. Det var mycket större innefrån än vad det var utifrån. Jag hade munnen halvt öppen. Då kände jag nått rinna från munnen. Jag stängde genast munnen och torkade bort saliven som runnit ut. Danielle skrattade.
"You like it?"
Jag nickade.
"I think this house is amazing!" sa jag.
Danielle skrattade uppskattande.
"Thank you Soph" sa hon.
"Soph?" skrattade jag.
"Your new nickname!" sa hon och log brett.
Jag skrattade lätt och tog av mig skorna. Sedan tog jag av mig skinnjackan.
"Where should I hang it?" frågade jag och nickade menande mot jackan.
"There" sa Danielle och pekade på en krok.
Jag hängde av mig jackan på kroken där Danielle hade pekat. Sedan ställde jag skorna på skohyllan. Jag vände mig mot Danielle. Hon öppnade munnen för att säga nått. Men stängde den igen. Sedan öppnade hon den igen.
"So, you are really Niall's girlfriend!" hon drog ut på ordet 'girlfriend'.
"Hehe, yes I am" sa jag.
"Thats cool! I must mess he" sa hon och tog upp mobilen ur sin ficka.
Jag log bara. Sedan efter 1 minute vände hon sig mot mig igen. Hon log stort.
"Now it is confirmed from him also, how long have you and he been that?" frågade hon.
Jag log.
"Two months or so, a little more" log jag.
"Omg! And I haven't know about you?!" sa hon hysteriskt.
"No, the other guys don't know ehither.." sa jag förläget.
"What the hell? Why you haven't say anything to them?" sa hon.
"Because, they have see us kiss, and I think they know" sa jag.
"Okeey, but I have no idea who you are before today, thats mad!!!" sa hon.
Jag skrattade och klappade henne lätt på axeln.
"No, you haven't, but now you know me" sa jag och log.
"Yes, but I wanted to know about you earlier!" envisades hon.
"You are hopeless" skrattade jag.
"No" sa hon surt med nedre läppen ovanför övre läppen.
Jag skrattade. Skrattade åt hennes ansikts uttryck.
"Want to shop?" frågade jag.
Hon tittade rakt in i mina ögon. Log som en jävla dåre. Hon hoppade på mig och kramade mig, hårt.
"YEEEEEEEEEES!!!!!!!!!!!!!" skrek hon.
Jag höll för öronen och tog ett steg bakåt för att inte tappa balansen när hon råkade knuffa mig.
"WHEN, NOW OOOOOR???????????????" skrek hon.
"Yes now, your fool, come on" skrattade jag.
"Okey!" hon drog på sig skorna igen, och sin jacka.
Jag följde hennes exempel. Vi sprag ut till hennes bil. Hon hoppade in i bilen. Jag gjorde samma sak.
"We going home to me first, must have my wallet" sa jag.
"Okey!" log Danielle och började köra.
Efter några minuter var vi hemma hos mig. Jag klev ur bilen. Då såg jag Niall vara 2-3 meter därifrån.
"Hello, potato" sa jag.
Han skrattade lätt.
"Hello beauty" sa han.
Jag gick fram till honom.
"Me and Danielle" sa jag och gjorde en gest mot bilen där Danielle satt "- going to shop now"
Han nickade. Jag kysste honom snabbt på läpparna och sprang sedan in för att hämta plånboken. Jag hörde Danielle prata med Niall. Jag slog en blick ut genom fönstret jag hade bredvid mig. Danielle och Niall stod och pratade. Jag uppfattade inte vad dom sa, så jag gick och hämtade plånboken istället.

Danielles perpektiv:
I had asked Niall to come and sit with me so that I could talk to him. He came up to me and sat next to me the car.
"What did you want?" he asked.
"You're really in love" I smiled.
He smiled and struck me lightly on the arm.
"Did you think that Sophie said was true or?"
"At first no, but then I belive her"
"Haha, good, for what she said is true"
"I know" I said.
He smiled. I had seen them kissing and they looked really happy together. He last girlfriend, Holly Scally, was an idiot, and, after a few years she still hates him, ie, what the hell? She was a real slut. But, but. I looked at Niall again.
"You love her, Sophie, right?" Now he looked at me.
He smiled broadly and nodded in agreement.
"Yes, I love her more than you think," he said.
I smiled and patted him gently on the head. He laughed. Then he stepped out of the car. He had seen that Sophie came. She walked over and hugged him. Then she kissed him on the forehead.
"Miss you already," she said.
He smiled and looked her straight in the eye.
"Missing you too" he said.
She smiled.
"But, now I must go, bye love"
"Bye Sophie" he said, smiling.
She came to the car and jumped into. I started the car and drove away. I played a glance at Sophie, she sat and waved goodbye to Niall. I smiled and her mobile started ringing. She began to speak in a language I did not recognize.
Sophies perpektiv:
Jag satt och vikade hejdå till Niall när helt plötsligt min mobil brjade ringa.
"Hello?" sa jag.
"Hej gumman! Har du glömt mig helt eller? Kommer du nästa vecka, hallå Sophie, är du kvar?!" sa en jobbig Joline.
"Hej, jag har saknat dig med!" sa jag sarkastiskt.
"Äh, vad fånig du är"
Jag skrattade.
"Visst, vem är det som är fånig va? Du blir ju galen om jag inte ringer minst två gånger om dan" skrattade jag.
"Neeeeeejj, inte alls" sa hon.
"Jaja, vad ville du?"
"Du kommer nästa vecka va?"
"Ja, såklart!"
"Bra, vad gör du nu då?"
"Ska shoppa med, vänta" sa jag.
Jag vände mi mot Danielle.
"Whats your aftername?" frågade jag.
"Peazer" svarade hon.
"Okey, thank you!" sa jag.
Sedan fortsatte jag prata med Joline.
"Jag ska shoppa med Danielle Peazer" sa jag.
Joline pep till.
"Har du en aning om vem det är" pep hon.
"Nej, not at all, hurså?" sa jag.
"Liam's" började hon.
"Flickvän, jag vet" sa jag.
"Och en modell" sa hon.
"Wow, men jag måste gå nu, puss puss, ses nästa vecka"
"Ja, det gör vi, hejdå puss puss" vi la på.
Jag stoppade ner mobilen i fickan igen.
"What was that language?" frågade Danielle.
"Swedish" log jag.
Hon nickade. Jag fick sms.

I want you to know that I'll always love you forever and ever and more than anything <3 / Niall. xx

Jag sken upp i ett stort leende. Svarade snabbt.

And I want you to know the same, love you more than everything.. <3 / Sophie. xx

"Danielle, look what Niall wrote!" sa jag lyckligt.
Jag visade sms:et.
"Omg, that was really cute!" sa hon och log.


Kort jag vet, höjdpunkten i detta kapitel (enligt mig själv) var när Niall skrev det där. Ha det gött allesammans!  [Eventuella stav fel]






Kommentarer
Postat av: Melissa

Hejsan! (= Skulle du kunna vara så snäll och kolla in min novellblogg?:

http://onedirectionernovell.blogg.se/

Lämna gärna en kommentar ifall du gillar den! =) Tack på förhand

Kram♥

2012-05-17 @ 17:52:25
URL: http://onedirectionernovell.blogg.se/
Postat av: Bloggaren[Kom inte på nått annat?]

Svar till Melissa: Of course! Klart jag kan:)Jag älskar novellbloggar :)♥

2012-05-17 @ 20:23:30
URL: http://novelleronedoned.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0