What Makes You Beautiful - Kapitel 18.

"You gonna sleep like this?" sa jag och pekade på hans jeans.
"No" sa han och drog av sin tröja.
Sedan byxorna. Han drog på sig en tröja och gick sedan och satte sig bredvid mig. Han nickade mot sängen. Jag fattade. Jag kröp ner under täcket. Niall gjorde likadant. Jag la mig med ryggen mot honom. Han la händerna om min midja och kysste min nacke. Jag rös. Jag somnade med Nialls varma andetag mot min nacke.


1. Slingorna som Sophies köper.    2. Sophies ferrari.    3. Sophie efter slingningen.   4. Niall Horan


Jag vaknade av att jag ramlade ner på golvet.
"What the hell?" sa jag.
Niall tittade ner på mig.
"What are you doing down there?"
"I fell" sa jag surt och reste mig. "What time is it?"
Niall kollade på sitt armbandsur.
"Two miutes past ten" sa han.
"Okey, I gonna changes clothes" sa jag och tog upp kläderna jag haft på mig igår från golvet.
Jag vände mig med ryggen mot honom och drog av tröjan. Satte på linnet och byxorna. Sedan tog jag en snodd från min handled och satte upp håret i en slarvig hästsvans. Jag vände mig om. Niall hade inte ens börjat att klä på sig. Jag suckade och himlade med ögonen. Han hade alltså tittat när jag bytte om.
"Your perverted bastard" sa jag.
Han skrattade. Sedan gick han och klädde på sig. Jag bestämde mig för att gå ut i köket och göra frukost åt mig själv. Jag tittade i skafferiet. Tog fram en macka. Tittade i kylskåpet. Tog fram smöret. Började bre. Jag hade brett klart och börjat äta nu.
"Meh! You did nothing for me!" sa Niall.
Jag satte mackan i halsen. Jag började hosta.
"What the fuck Niall, stop scaring me!" sa jag.
Han kom fram och kramade mig.
"Sorry" sa han och pussade mig på hjässan.
Jag log och reste mig.
"I going to call Anna, wait here" sa jag och gick in till Nialls rum och stängde dörren.
Jag tog fram mobilen och knappade in Annas nummer.
"Hello its Anna"
"Hey there beauti, no, hey Anna, its Sophie"
"Hey, vart fan tog du vägen igår, du bara stack?!" sa Anna.
"Jag vet, jag följde Niall hem, jag mådde skit" sa jag.
"Okej, vänta litee, sov du hos han?!" skrek hon nästan.
"Haha, lugna dig babe, ja det gjorde jag? Hurså?"
"Nejmen, det är bara det.. DU SOV FÖRFAN HOS 1D NIALL!!!"
Jag skrattade åt henne.
"Ja? Och?" skrattade jag.
"OCH?? Det är ju jättecoooolllt!!" sa hon.
"För dig ja, inte för mig" skrattade jag. "Men jag måste gå och äta frukost nu, jag kommer hem i efermiddag kanske"
"Okeeej, ses kaaaanske dååå" sa hon och vi la på.
Fan vad uppspelt man får bli. Jag öppnade dörren. Och Niall ramlade in i rummet.
"Have you thief heard?" sa jag och kollade misstänktsamt på han.
Han gnuggade sig på huvudet. Antagligen för att komma på nått vettigt att säga.
"No"
Inget vettigt därifrån i alla fall.
"I know you lie" sa jag.
"Okey.." sa han och tittade ner i golvet.
"But the best is.. You don't understand a shit" sa jag och flinade.
Han kollade elakt på mig. Jag flinade åt honom. Sedan pussade jag han på kinden och gick till köket. Jag satte mig på en stol. Sedan kom jag på idén med att shoppa.
"Niaaaaaalllll!" skrek jag.
Han kom joggandes.
"What?" sa han.
"I want to shop!" sa jag med puppyeyes.
Han stönade.
"Okey" suckade han.
"But I must home and get money, and get my car then"
"We must go" sa han.
"Doesn't matter" sa jag och log.
Han log tillbaks. Jag gick och hämtade min väska. Sedan satte jag på mig skinnjackan och mina skor.
"Are you ready?" frågade jag Niall.
"About two minuts" sa han.
Jag suckade och stampade otåligt med foten.
"Now I'm ready!" sa han och log.
"Good!" sa jag och öppnade dörren. Niall låste och vi började gå.
Vi sprang den sista biten. Jag tog upp min nyckel och låste upp.
"Hallå? Jag ä hemma!" sa jag.
"Sophieeee!" skrek Anna och Becka.
Dom kom springandes ner för trappan och hoppade på mig.
"Aah, ni stryper mig" sa jag.
"Förlååt, men vi har saknaat dig!!"
"Jag har varit borta i en dag?" sa jag förvirrat.
"Vi veet, men ändåå" sa dom.
"Jag kom i alla fall för att hämta min bil och pengar, jag och Niall ska till köpcentret" sa jag.
"Ååååh! Får vi komma med?"
"Sure" sa jag.
Jag vände mig mot Niall.
"Can the girls come with us?" sa jag.
"Sure, why not?" log han.
"Oh I forgot! The car key" sa jag och sprang upp till mitt rum och hämtade den.
Medan jag ändå var uppe gick jag till min mamma och pappas rum. Jag öppnade dörren. Pappa var där.
"Kan jag få pengar? Jag ska till köpcentret med Niall och tjejerna" sa jag.
"Visst" sa pappa och letade fram nått i sin plånbok.
Han gav mig en 500-hundring. Jag stirrade på den.
"Seriöst?" sa jag.
"Seriöst" bekräftade han.
Jag slängde mig runt halsen på honom.
"Jag älskar dig" sa jag.
"Jag älskar dig med" sa han.
Jag la ner 500-hundringen i plånboken. Det var helt otroligt. Jag hade faktiskt fått så mycket pengar. Det var riktigt konstigt.
Jag sa hejdå till pappa och sprang sedan nerför trappan. Jag log och viftade med bilnycklarna framför Niall. Han skrattade och vi gick ut. Det var en rosa ferrari jag hade. Han tittade impat på den.
"Omg, often you have a ferrari?" sa han förvånat.
"Actually, I have it!" sa jag och blinkade mot honom.
Tjejerna kom gåendes med väskorna på axlarna. Dom nickade mot bilen. Jag hoppade in i förarsätet. Niall hoppade in i passagerar sätet. Och tjejerna hoppade in i baksätet. Jag satte i nyckeln och vred om. Bilen startade med ett vrål. Jag och tjejerna var rätt van vid det nu. Men Niall hoppade till av skräck. Vi skrattade.
"Scared, hah?" skrattade jag.
"Eh, yes" sa han.
Jag skrattade och körde ut från uppfarten. Det var riktigt varmt. Jag öppnade mitt fönster och lät vinden ta tag i det. Det tog ungefär en kvart att köra dit. Jag letade rätt på en parkeringsplats och stannade bilen. Vi klev ur och jag låste bilen. Jag stoppade ner nyckeln i fickan. Vi började gå mot köpcentret. Helt plötsligt hörde jag en tjej skrika.
"OMG!! IT'S NIALL FROM ONE DIRECTION" skrek hon.
Jag tittade oroligt på Niall.
"It's okey, I'm used to" sa han.
Tjejen kom springandes mot Niall, mig, Anna och Becka. Hon sprang direkt fram till Niall.
"Can I take photo?" sa hon.
"Sure" sa Niall.
"Should I take the photo?" sa jag.
Hon nickade ivrigt och räckte mig kameran. Hon ställde sig bredvid Niall och jag tog ett foto.
"Here" sa jag och räckte henne kameran. "Wait a second! You do not appear to be from here, sorry if you are that, but where are you from?"
"Oh, I'm not appear here, I'm from Sweden" sa hon.
Jag kollade storögt på henne.
"Du skämtar? Jag med!" sa jag.
"Omg! Ofta? Coolt! Hur gammal är du?" sa hon.
Omg, often you have a ferrari?
Actually, I have it!
"Jag är arton, själv då?" log jag.
"Jag är sjutton, ska fylla arton om två veckor" sa hon och log.
"Grattis i förskott! Bor du här eller är du bara på semester?" sa jag.
"Tack! Jag bor här, jag flyttade hit för två månader sen" sa hon.
"Omg! Jag flyttade hit för två månader och tre veckor sen" sa jag.
"Vilket kvarter bor du i?" frågade hon.
Jag förklarade vilket kvarter jag bodde i.
"Omg, jag bor ett kvarter därifrån!" sa hon och förklarade var hon bodde "Vi kanske kan träffas nån dag?"
"Ja, det borde vi göra! Hejdå, nu ska jag in och handla" sa jag.
"Väntaa, är du här med Niall?" sa hon.
"Ja, han och resten av gruppen jobbar med min pappa" sa jag och fortsatte "Men håll det gärna hemligt, jag vill inte ha massa skrikande fans utanför mitt hus"
"Okej, vi ses väll nån dag!" sa hon och gick.
"Really nice girl, and she's from Sweden" sa jag till Niall.
Han log och tog min hand. Vi gick in i byggnaden.
"Sophie, vi går till sminkbutiken, ses" sa Anna och Becka.
"Okej, jag ringer sen" sa jag.
Jag började gå mot en butik med hårfärger. Jag gick in. Niall följde efter.
"Are you going to dye my hair?" sa han häpet när jag tog upp en hårfärgs ask.
"No, I'll just loop the hair" sa jag.
"Ah, good" sa han.
"I buy it" sa jag och började gå mot kassan.
Den kostade 49 eu. Jag räckte fram pengarna. Jag fick växel tillbaks och slingfärgen såklart. Jag log nöjt när jag gick ur affären. Nån tog min hand. Jag stelnade till, igen.
"Scared, hah? Your always scared" sa Niall.
Jag ville bara slå honom.
"Your bastard" sa jag.
Han skrattade och pussade mig på kinden.
"I going to call Becka" sa jag.
"Okey"
Jag slog in numret och signalerna kom. Det tog 3 signaler innan hon svarade.
"Hello, its Becka Yats" sa hon.
"Hej Becka, jag är klar nu, är ni klara?" frågde jag.
"Ja, var är du?" frågade hon.
"Vid hårfärg butiken eller vad det heter" sa jag.
"Okej, vi kommer dit på direkten" sa hon och la på.
Det gjorde dom också. Dom kom efter ungefär tjugo sekunder efter vi lagt på. Jag började gå ut. När jag hörde massa skrik fattade jag först inte varför. Sen kom jag på det. Niall. One Direction. Är det så konstig att dom skriker? Ööh. Nu kommer kanske 30 pers. springandes hitåt. Alla skrek ett namn.
"NIALL!!" skrek dom och en massa annat mummel.
Han log.
"Can I get a autograph?" sa typ alla.
"Sure" sa han och lånade en penna av en tjej och skrev atografer med.
När han gav tillbaks pennan så log hon med hela ansiktet. Några tog kort med han också. När han var klar med allt sånt gick vi vidare till bilen. Jag tog upp nyckeln och låste upp bilen. Alla hoppade in på samma ställe som dom satt förut.
Jag vände mig bakåt till Anna och Becka.
"När vi kommer hem, får ni slinga mitt hår" sa jag.
"Okej" log dom.
Jag startade bilen med ett vrål, igen. Niall blev lika chokad den här gången också. Vi skrattade åt honom och jag började backa ut.
"I give you a ride home" sa jag till Niall och log.
"Okey, thank you" sa han.
Jag körde iväg mot Nialls lägenhet. Det tog 17 minuter att köra dit. När vi kom fram klev jag ut ur bilen och följde Niall till lägenheten. Niall tog min hand. Jag log för mig själv. Niall låste upp sin lägenhet. Jag la ena handen om hans nacke och kysste honom.
"See you tomorrow" log jag.
"Yes, we do" log han tillbaks.
Jag gick därifrån. Precis innan jag satte mig i bilen skickade jag iväg en slängkyss till Niall. Han låstades fånga den. Jag skrattade åt honom och satte mig i bilen.
"Du har kärat ner dig totaaalt i honom, Sophie" flinade Anna.
"Det har jag inteee" skrattade jag.
"Nänä, du ler bara varje gång du hör hans namn, jaa, då är man ju inte kär, dessutom är du tillsammans med honom" påpekade hon.
Jag skrattade åt henne och började köra. Det tog ungefär tre minuter innan vi kom hem. Jag stängde av bilen och klev ur. Tjejerna klev ur och jag låste bilen. Jag höll fram slingfärgen framför dom.
"Agree" sa dom.
Vi gick in och dom började slinga mitt hår.
1 TIMME SENARE:
Nu hade jag slingat klart håret. Det hade blivit riktigt snyggt. Jag såg blond ut. Fast man såg fortfarande några bruna slingor i håret.
Min mobil plingade till.

I miss u, can I come over? :) xx

Det var från Niall. Jag log och svarade snabbt.
Sure, why not? Miss u too. :) oxox

Jag klickade iväg det. Jag log för mig själv. Efter ungefär fem minuter plingade det på dörren. Jag sprang ner. Öppnade dörren och gav Niall en kram.
"Have you loop your hair? Already?" viskade han i mitt öra.
"Yes" viskade jag tillbaks.
Jag släppte taget om honom och började gå uppför trappan.
"You want to sleep here?" frågade jag.
"Why not?" sa han och jag hörde att han log.
Jag gick in till mitt rum. Jag kollade snabbt på klockan inne i mitt rum. 22:57. Jag gäspade ljudligt.
Niall la armarna om min midja.
"Tired?" sa han.
Jag nickade och han kysste min nacke. Jag rös av välbehag. Han märkte det och vände på mig och kysste mig. Jag log mot hans läppar. Jag gick mot min dator och slog upp twitter. Jag skrev snabbt en tweet.
"The boys have now been working with my dad for two months and three weeks! Damn, it's a very long time! I think I have a crush on someone of them. ;) xx"

Jag klickade på skicka. Det plingade till i Nialls mobil. Han tog förvånat upp den. Kollade vad det var. Sedan log han stort.
"You think you have a crush?" log han.
"No? What did you get that from? lol, you stupid idiot, of course I think" log jag.
"On who" sa han.
"On Harry, of course" sa jag.
Han tittade på mig. Som om jag var en idiot.
"Your bastard! You, who do you think I am, hah?" sa jag.
"My girlfriend, who else?" sa han och kysste mig.
Jag gick och satte mig i sängen. Jag fick ett sms. Det var från Wille. Det stod:
Hey, jag kommer till London imorgon:) Kul vaa?

Jag svarade snabbt.
Jag vet, Alex berätta. Och nej, det är inte kul.

Jag stängde bort alla hat tankar mot Wille och kysste Niall igen.

Wiiie! Kapitel 18 är nu ute. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0