What Makes You Beautiful - Kapitel 17.

Jag hade gått och satt mig i soffan. Jag fipplade med kontrolen.
"What the hell is this for stuff?" sa jag irriterat och försökte få igång tv:n.
Niall skrattade åt mig och tog fjärrkontrollen. Han satte igång den utan problem. Jag mumlade nått elakt åt honom.
Han började skratta igen och satte sig bredvid mig. Han kysste mig. Jag tog fjärrkontrolen ur hans hand och stängde av tv:n och kysste han tillbaks.
"I love you" sa han.
"I love you too" sa jag och kysste han igen.

Jag satt och åt på en macka. Jag var lite orolig. Om 3 dagar skulle Wille komme, eller nej, klockan var efter tolv. Om 2 dagar skulle Wille komma. Mackan smakade papper. Det var inte sant. Varför skulle han komma till London för?
"What do you thinking about?" sa Niall.
"Nothing" sa jag snabbt.
Han ställde sig upp. Studerade mitt ansikte. Som om han inte trodde mig. Jag log bara åt honom. Han satte sig bredvid mig. Han fick knappt plats. Han ramlade nästan av stolen när jag flyttade mig åt sidan. Jag fnissade åt honom. Han kollade surt på mig. Jag skrattade åt honom. Sedan reste jag mig.
"Where I gonna sleep?" sa jag.
"In my room, where else?" sa Niall och flinade åt mig.
Jag slog honom lätt på armen. Niall pekade på en dörr. Jag antog att det var hans rum. Jag öppnade dörren.
Jag tittade på Niall. Han nickade mot rummet. Jag gick in och stängde dörren. Stor säng. Dubbelsäng. En byrå. En garderob. En spegel. 'Najs rum' tänkte jag. Jag stelnade till av skräck när nån la armarna om mig bakifrån.
"Scared?" jag hörde hur han flinade.
"Your such fool" sa jag.
Han skrattade.
"Niall stop scaring me" log jag.
"No, babe" flinade han.
Jag tog bort hans armar och gick fram till sängen. Satte mig.
"Nice bed" sa jag.
Han log. Jag ställde mig i sängen.
"What are you gonna do?" sa han.
"Jump, I've have waiting for this in years" sa jag och började hoppa.
Jag gav ifrån mig ett glädje skjut. Han skrattade åt mig. Garvade som en galning. Jag hoppade ner på golvet där Niall låg och vred sig av skratt. Jag petade honom försiktigt i magen.
"Sorry, but I have never seen a 18 years old girl jump like this" skrattade han.
Jag lipade åt honom. Han ställde sig upp. Han var ungefär lika lång som mig, det var lite kul. Eftersom han var äldre än mig.
"Shortie" sa jag.
"I'm not short!" sa han.
"I'm about as tall as you, and you're one year older than me, so, yes, you are short!" sa jag.
Han tittade på mig. Sedan flinade han brett. Jag tittade konstigt på han. Han gick runt mig så att han stod bakom mig. Sedan satte han foten i knävecken på mig. Jag ramlade ihop på golvet. Han skrattade åt mig. Jag gjorde fällben på honom. Han ramlade ihop skrattandes bredvid mig. Jag flinade elakt åt honom. Han puttade ner mig på rygg och satte sig gränsle över mig.
"I wanna sleep now" gäspade jag. "And, go off me, it hurts"
"Okey, and okey" sa han och klev av mig.
Jag reste mig upp och puttade han lätt på bröstet. Han tog sig för hjärtat och gapade mot mig. Han såg inte klok ut. Jag skrattade.
"Do you have a T-shirt I can borrow and sleep in?" sa jag.
"Sure" sa han och gick fram till garderoben.
Han tog fram en grå tröja och gav den till mig.
"Thanks" sa jag och vände mig med ryggen mot honom.
Jag drog av mitt linne och satte på mig den grå tröjan. Jag lirkade av mig byxorna och drog ner tröjan så gott det gick över trosorna. Sedan gick jag fram till sängen och satte mig på kanten av den.
"You gonna sleep like this?" sa jag och pekade på hans jeans.
"No" sa han och drog av sin tröja.
Sedan byxorna. Han drog på sig en tröja och gick sedan och satte sig bredvid mig. Han nickade mot sängen. Jag fattade. Jag kröp ner under täcket. Niall gjorde likadant. Jag la mig med ryggen mot honom. Han la händerna om min midja och kysste min nacke. Jag rös. Jag somnade med Nialls varma andetag mot min nacke.

Sorry för att det blev kort.. Jag hade inte så lång tid på mig att skriva!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0