What Makes You Beautiful - Kapitel 15.

"Why must you be so annoying" sa jag högt.
Min dörr öppnades. Niall kom in.
"Who is annoying?" sa han.
"My stupid littlebrother, aaah!"
"Haha, he's a funny guy" sa han.
"No, he's not" sa jag surt.
Han satte sig på sängen. Tittade på mig med ett snett leende. Jag var påväg att sucka igen, när Niall kysste mig.
Jag satt mig upp och kysste honom. Det här var den mest bästa stunden på hela dagen. Höjdpunkten kan man säga.

NÄSTA DAG:
Jag vaknade med ett ryck. Jag skrek rakt ut. Jag hade drömt att jag blev jag jagad av massa fans av 1D, att dom hotade mig. Det var en hemsk dröm. Jag andades snabbare och ytligare. Nån öppnade dörren. Jag hoppades på att det var Niall.
"Gumman, vad är det?"
Inte Niall alltså.
"Jag" andas "hade" andas "en mardröm" sa jag.
Personen kom in genom dörren. Pappa.
"Vad handlade den om?" sa han.
"Det är för pinsamt att tala om det.." sa jag.
"Okej, du behöver inte berätta" log pappa.
"Tack, jag kliver upp nu i alla fall" log jag.
"Okej" sa pappa och skulle precis gå ut.
"Vänta" sa jag.
"Vad är det?" sa pappa.
"När kommer killarna?"
"Om två timmar ungefär" log pappa och gick.
Jag reste mig från sängen och gick fram till garderoben. Jag valde ett lila linne och en vit kjol. Sedan tog jag fram ett par pilot solglasögon. Jag gick till duschen och satte på den. Tog av min pyjamas och hoppade in i duschen. När jag var klar fönade jag håret och borstade tänderna och tog på mig kläderna och solglasögonen.
Det plingade på dörren.
"I'll take it" skrek jag.
Jag sprang nerför trappan och öppnade dörren, det var killarna, precis som jag trodde.
"Hey guys" sa jag.
"Hey Sophie" sa dom.
Jag flyttade på mig så att dom skulle kunna gå in.
"My dad is on the market, he's back in a few minutes" sa jag.
"Okey, where can we wait?" sa Liam.
"In the kitchen or the music room" sa jag.
"Okey" sa Liam och gick mot köket.
Dom andra följde efter.
"Sooophieee! Akut lääägeee!" skrek Anna.
"Vad?" sa jag.
"Jag och Becka är hungriga" sa Anna.
"Vad fan? Är det nått att skrika över?" skrattade jag.
"Nee" sa Anna.
Jag fortsatte skratta och gick ut i köket där killarna satt. Jag vände mig om efter Anna.
"Vad vill ni ha då?" sa jag.
"Mackor" sa hon.
Jag vände mig igen och gick till skafferiet. Jag hittade ett limp paket. Jag tog det och la det på bordet där killarna satt.
"Anna, Becka, jag hittade nått, ni får komma hit och titta om det är rätt" skrek jag.
"Okej" sa dom och jag såg dom komma springandes.
Deras miner ändrades från glad till förvånad när dom såg vilka som satt i köket. Jag fnissade åt deras miner.
"Vad gör dom här?" väste dom.
Jag började skratta. Ingen fattade varför. Inte ens Becka och Anna. Dom bara stirrade bara konstigt på mig. Jag satte handen för munnen och pekade på limpan. Sedan gick jag ut ur köket och fortsatte skratta. Jag hade faktiskt ingen aning själv varför jag skrattade. Jag tyckte bara att det var roligt det Anna och Becka sa. Haha. Jag gick upp till mitt rum och bytte om till min turkosa bikini. Sedan gick jag ut til poolen och satte mig i solstolen. Jag tog på mig mina pilotsunglasses. Jag lutade mig bakåt och blundade. Jag hörde fotsteg och jag öppnade ögonen.
"Solen är helt grym idag!" sa jag till Anna och Becka som kom ut i badkläder.
"Ja, vi märkte det, det var därför vi kom ut!" sa Becka.
"Påtal om grymma saker, skulle vi på festen ikväll?" sa Anna.
"Självklart!" sa jag.
Jag lutade mig bakåt igen och blundade. Anna och Becka kom och satte sig brevid mig på dom andra solstolarna. Jag antog att dom gjorde samma sak. Dörren öppnades. Fotsteg. Röster.
"Done working for today, you will stop for dinner guys?" sa pappa.
"Yeah, that we do" skrek Niall lyckligt.
Jag och tjejerna började skratta. Jag öppnade ögonen och såg Niall stå och hoppa lyckligt. Det gjorde bara så jag skrattade ännu mer. Jag satte handen för munnen. Men, ja, det hjälpte inte så mycket. Helt plötsligt plingade min mobil till. Jag tog upp den från marken och kollade vad det var. Jag hade fått sms. Jag öppnade det och stelnade till.

Jag älskar dig fortfarande, kan vi bli tsm igen? snääälla?!

Stod det. Jag kollade på avsändaren. Holy shit! Det var Wille, mitt ex. Han hade aldrig visat att han var mer intreserad när vi gjorde slut. Tvärtom. Han hatade mig, verkade det som. Vafan? Älskade mig? Han var en idiot. Jag knappade snabbt in ett svar.

Fan heller när vi gjorde slut verkade det som du hatade mig, dessutom, har jag en pojkvän.

Jag klickade på 'skicka'. Jag kokade av ilska när jag fick svar.

Vafan? Jag hatade aldrig dej, skit i han, ta mig istället

Nu fick jag nog Jag reste mig och höll händerna knutna.
"FAN HELLER, IDIOT" skrek jag ilsket och sprang gråtandes upp till mitt rum.
Ingen verkade fatta vad om hänt. Jag slängde mig på sängen och grät. Vafan? Hur kunde han göra såhär? När vi gjorde slut lät han mig gråta, han brydde sig inte ett skit. Han hade kastat ut mig ur sin lägenhet. Det var han jag gråtit för i månader, tills jag lärde mig att gå vidare. Min dörr öppnades jag sket i att titta vem det var. Jag låg med ansiktet tryckt mot kudden. Nån satte sig på sängen. Nån klappade min axel.
"How is it?" sa en tydlig irländsk accent.
Niall.
"Not good" mumlade jag mot kudden.
"What happened?"sa han oroligt.
Jag satte mig upp brevid honom. Han tittade förfärat på mitt ansikte. Antagligen för att jag såg ut som en, äh, jag vet inte, jag var rödgråten i alla fall.
"My ex. Wrote a strange text message to me. He wrote that he wanted me back. I said no, that I already had a boyfriend. He simply wrote that I could give a shit about you. I got angry, and began to cry" sa jag och snyftade till.
Han tittade på mig och kramade mig.
"He is certainly stupid, how could he dump you?" viskade han i mitt öra.
Jag skulle precis svara när min mobil plingade. Jag snyftade till och tog upp den och kollade vad det stod.

Jag antar att det kom lite fort, men jag älskar dig verkligen

Jag reste mig upp. Skrev in ett svar.

FORT?! Är du helt jävla sjuk i huvudet? Jag hatar dig.

Jag skickade och satte mig igen. Jag knöt händerna.
"What did he wrote?"
Jag översatte för honom.
"Love you?" sa han och kollade på mig.
"Apparently" suckade jag.
Min mobil plingade till igen. Jag öppnade smset.

Jag är inte sjuk i huvudet, nej. Jag hatar inte dig iaf, älskling

'Nu får det fan vara nog' tänkte jag ock skrev ett svar.

JO DET ÄR DU, VAFAN! KALLA MIG INTE ÄLSKLING! JAG ÄR INTE DIN LÄNGRE!! JAG HAR EN ANNAN NU, IDIOT!!!

Jag börjde gråta igen. Jag la ansiktet på kudden. Tårarna rann och det blev en stor blöt fläck på kudden. Niall la sin hand på min axel. Jag reste mig igen.
"I going to change clothes" sa jag när jag kom på att jag fortfarande hade bikini på mig.
"Okey" sa han.
Jag tog upp mina kläder som jag haft på mig tidigare idag från golvet. Sedan gick jag till badrummet och tog på mig kläderna. Sedan gick jag upp till mitt rum igen. Niall höll i min mobil och jag såg att jag fått ett till sms. Jag suckade och tog mobilen ur hans hand. Jag kollade vad det stod.

Vadå inte min längre? Det är du visst <3

Jag kokade. Skrev in ett svar.

Nej, låt mig vara.

Jag satte mig brevid Niall. La mitt huvud i hans knä och började gråta. Han strök mig över huvudet. Jag lyfte huvudet och lutade huvudet mot hans axel. Jag snyftade till. Han vände sig mot mig.
"It's gonna be okey, he's an idiot" sa han.
Han lyfte upp mitt huvud och kysste mig. Jag slappnade av och kysste han tillbaks.
Min mobil plingade till. Jag tittade ner på den där den låg. Sedan tittade jag på Niall. Han nickade mot mobilen. Jag tog upp den och tittade vem det var från. Anna. Jag pustade ut.

Var är du? Alla letar efter dig, hoppas du är okej, jag älskar dig<3

Jag log.
"It's Anna" log jag.
Sedan skrev jag ett svar.
Jag är på mitt rum, jag är okej, Niall fick mig på bra humör, han är med mig, älskar dig med<3
Ett leende lekte över mina läppar och jag tryckte på skicka. Jag fick snabbt ett svar.
Haha, okej, jag säger till dom andra att du är okej och att du är på ditt rum<3

Niall sken upp i ett leende när jag berättat att mådde bättre. Jag reste mig och gick ut genom dörren och Niall följde efter. Jag slog en blick på klockan när jag kom ner. Den var sex. Jag tittade på Niall.
"The party starting about an hour" sa jag och log.
Jag hade berättat om festen innan och Liam hade sagt att han kunde skjutsa. Det var bra, från mitt håll.
"Okay" sa han och log.

Okej, vem vill ha delen om festen imorgon?:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0