Stole My Heart - Kapitel 9.

Tidigare:

Elins perspektiv:

Nu var vi framme. Jag såg en förvirrad Angie en bit framför. Jag hoppade ur bilen och sprang mot henne. Jag hoppade på henne bakifrån och hon gav ifrån sig ett skri. Hon vände sig om för att slå mig på käften, men då la hon märkte till att det var jag.

Elin!!!” skrek hon.

Folk kollade på oss med blandande blickar. Arga, roade, irriterande.

Angie! Gud vad jag har saknat dig!” skrek jag.

Angie svarade inte utan tittade på en punkt bakom mig. Jag vände mig om, Harry och Lisa. När dom kom fram sa jag:

Harry, this is Angelica, Angie, this is Hazza” sa jag med ett leende.

Angie svarade inte.

Do you know each other?” viskade Angie fram.

Yes” log Haz.

Elin. Du ska få betala för att du inte berättat” sa Angie och höjde ett finger mot mig.

Jag skrattade åt henne. Vi gick tillbaka mot bilen. Alla satte sig på samma ställe som förut, förutom Angie då, som precis kommit. Att Hazza satt så nära mig gjorde mig otroligt nervös. Jag ville bara kyssa honom. I just really, really, really, really, really, want to kiss you.


1. Geuss? ;) 2. Tjaa, vem tror ni Elin menar med detta? ;)

 

 

Jag tror att jag var stel av tankar på att jag ville kyssa Harry hela resan. Vilket var väldigt konstigt för jag har aldrig känt såhär för en kille förr. Harry fick mig att må på ett speciellt sätt. Ett bra sätt förstås. Jag ville bara ha honom. Kyssa honom på munnen när jag ville, inte bry mig om att jag får hat.. Men Harry gillar inte mig. Varför skulle han göra det egentligen? Jag är bara en vanlig tjej från Sverige, som fått lyckan att bli kompis med dom. Självaste One Direction. Bara den tanken gjorde mig glad. Att vara vän med dom var stort. Dom är liksom världs kända. Världs kända. Tänk att lilla jag fått chansen att bli vän med dom. Till och med kysst Harry. En gång utan mening, en gång på dejten. Jag tror inte det betyder särskilt mycket för Harry ändå. Varför skulle det göra det? Angie verkar tycka att det är coolt att jag och Lisa är kompisar med dom i alla fall. Vilket inte är så konstigt eftersom hon är ett fan. Jag måste komma på ett bra sätt att berätta om dejten och kyssen till henne. Nu var vi framme. Jag klev ur bilen. Angie gjorde samma sak. Vi gick in i huset allihopa. Killarna kom springandes. Alla hälsade Angie välkommen. Angie ville se mitt rum. Jag började gå uppför trappan. Angie följde efter. När vi kom in på mitt rum, tappade Angie hakan. Det ända hon fick fram var 'wow'.

“Okej. Jag har en sak jag måste berätta” sa jag.

Nu eller aldrig. Hon måste få veta om kyssen.

“Okej?” sa hon.

Jag började berätta. Om hur Harry bjudit ut mig, hur dejten varit. Och sist ut av allt, kyssen. Angie drog efter andan när jag berättade det.

“Fyfan vad coolt! Min bestie har kysst Harry Styles!!” skrek Angie. “För vi är väll bästisar igen?”

Det märktes att hon var nervös. Men jag log bara.

“Klart!” log jag.

Nån öppnade dörren.

“Someone screamed my name” log Harry.

Jag pekade oskyldigt på Angie. Hon rodnade och tittade ner i golvet. Harry skrattade och gick ut. Han hade världens finaste skratt asså!

“Fast min kärlek är ju Zayn” log Angie och rodnade.

“Påtal om det, jag visade ett foto av dig till alla, Zayn tyckte du var het” log jag.

Angie tappade hakan. Sedan skrek hon.

“Du sa vaad! Sa han det?! Självaste Zayn Malik?! Från One Direction?!!” jag tror att halva jordklotet hörde henne nu. Alla kom in springandes på mitt rum, förutom pappa och Lisa.

“Angie, you should shut up” sa jag och skrattade.

“My fault” sa Angie och höjde händerna.

Alla började skratta.

“We didn't realized that Angie was like you Elin”

Jag gav dom långfingret. Dom började bara skratta ännu mer. Jag gick fram till min garderob och skulle ta fram en sak och visa Angie. Då ramlade alla mina One Direction posters ur. Jag skämdes ihjäl.

“Shit. Fuck. Oh my god” sa jag.

Typ hälften av mina posters var på Harry och jag tror dom märkte det för dom började knuffa Harry i sidan.

“I'm just a big fan that's all, hah” sa jag.

Fast jag var mer än det. Jag hade en lapp undangömd under kudden och på den stod det:

 

LOVE       IN LOVE     REALLY IN LOVE

 

Och jag tror jag faktiskt är det sis nämda.. I Harry.

 

Harrys perspektiv:

“I'm just a big fan that's all, hah” sa Elin.

Shit hon hade många posters. Många, väldigt många var på mig. Jag log. Killarna började knuffa mig i sidan. Och jag tror Elin märkte det, för hon rodnade. Shit, hon var så söt när hon rodnade.

“Who's your crush then?” sa Louis till Elin och knuffade mig i sidan. Igen.

“Shut the fuck up!” sa hon och rodnade igen.

Hon sa nåt på svenska till Angie.

“Okej. Du vet att H är mitt crush. Men du måste hålla käften”

Vafan nu det betydde? Alla vi såg ut som frågetecken och Elin log bara. Big smile! Haha.

“Elins crush are..” började Angie men Elin slängde sig över henne och täckte för hennes mun.

“If you say it, I promise that I kill you” sa hon och alla började skratta.

Sedan märkte jag. När hon tog i sin Iphone, shit de här har jag inte märkt tidigare. Hon hade ett mobilskal på mig. När Elin såg att jag tittade på det, rodnade hon värre än någonsin och stoppade kvickt ner den i fickan. Hon hade mig som mobilskal. Var det ett tecken? Nej. Hon var säkert bara ett vanligt fan som hade mig som mobilskal. Miljoner fans hade det. Alla gick ut ur rummet, inklusive Angie. Jag stannade kvar. Elin med. Det blev en pinsam tystnad. Jag gick fram och ställde mig bredvid henne. Hon tittade upp på mig och rodnade. Hon höll kvar sin blick på mig. Jag böjde mig fram och kysste henne. Hon blev förvånad men kysste mig tillbaks. Hon la upp händerna om min nacke. Det här har jag väntat på länge. Kyssa Elin. Hon avbröt kyssen. Hon tog bort sina händer från min nacke och rodnade och tittade ner i marken.

“I don't know about you..” började hon. “But I really like you, Harry, not like a fan”

Hade hon precis sagt det där? Jag smälte, tror jag. Jag känner ju exakt likadant för henne.

“I feel the same” sa jag och log.

Hon tittade upp på mig.

“You do?” hon lät uppriktigt förvånad.

“Yes” hon log och kysste mig.

Och jag ville stanna i detta ögonblick förevigt. Men då kom killarna in + Lisa. Dom började busvissla. Glädjedödare. Elin hoppade kvickt undan och gömde ansiktet i händerna. Sedan började hon skratta. Hennes skratt smittade av sig. Vi skrattade mycket. Elin skakade på huvudet och tittade på killarna och Lisa.

Killjoy” sa hon och skakade på huvudet igen.

Sedan fortsatte hon skratta.

“Angiieee!” skrek hon.

Angie kom springandes.

“Jag kysste precis H. Vet du hur skön känsla det är eller?” sa Elin och log lyckligt.

Varför måste hon prata svenska? Blä.

 

Elins perspektiv:

“Jag kysste precis H. Vet du hur skön känsla det är eller?” sa jag och log lyckligt.

“Du gjorde vad?” log Angie.

“Jupp! Och förklarade mina känslor. Att jag verkligen tycker om honom, och inte som ett fan” sa jag.

“Och vad sa han då?`” fnittrade Angie.

“Han sa att han kände likadant! Jag dör av lycka här! Lisa! Mun mot mun metoden. Jag kan inte andas!!” skrek jag. Även fast jag kunde andas.

“I think you can breath anyway Elin” sa Lisa retsamt.

“Nah. I can't” sa jag och låtsades sluta andas.

Lisa kom fram till mig med putande läppar.

“It's okey! I can breath again!” sa jag panikslaget.

Alla började skratta. Jag hade verkligen världens bästa syster. Om 3 dagar... FUCK!

“Shit! Fuck fuck fuck!!!” sa jag.

“What?” sa alla andra.

“José, Richard and Alex comes about three days! I have forgot that! I must call José” sa jag panikslaget. Jag tog upp mobilen och slog in José's nummer. Hon svarade.

Hello banana face!” sa hon glatt.

“Banana face? Nothing better than that?” sa jag.

Nope. Vad vill du förresten? Jag är liiite upptagen

“Haha vadårå? Kissparty or what?” sa jag och alla runt omkring mig började skratta.

Slutaaaa. Ja, kissparty som du kallade det” sa hon surt.

“Asså. Ofta du är tillsammans med Rich's brorsa. Fyfan vad pinigt!!” skrattade jag.

Men hallå? Jag har ju varit kär i honom i evigheter. Dessutom var du kär i Rich förut. Kommer du ihåg hur sur jag blev när du berättade att Alex var kär i dig?

“Haha! Yes! You was like 'Fuck you, go and die'” skrattade jag.

Men hallå? Jag var, eller är, ju käär!

“Inloooveee” sa jag och skrattade. “Jaja, jag skulle bara fråga när ert flyg går på lördag?” sa jag.

Oh! Det går klockan 11:24 på morgonen. Det kommer fram 13:24” sa José.

“Okej babe! Ses där då!” sa jag.

Jupp banana face, ses där!

“Förresten. Det var inte mitt fel att Rich var så snygg. Okej han är snygg, men han är gay, dessutom är jag inte kär i honom” sa jag och log.

Hahaha, vadå, är det fel på att vara gay?” skrattade José.

“Nej. Of course not. Klart inte! Bara det att jg inte är kär i honom längre!” sa jag snabbt.

Haha, okej, see ya babeee

“Yeah! See ya babyyyy” sa jag och la på.

“Who's gay?” frågade Louis nyfiket.

“Rich. My bestie” sa jag och log.

“Do you kno that Elin was inlove with him before she know that he was gay” Lisa försökte nog ta död på mig nu. Varför berättade hon det där?

“Shut up Lisa. It was like..” jag började räkna. “Four years ago!”

“Oh.. sure.. sure thing, sure thing” sa Lisa ironiskt.

“BUT IT WAS FOUR YEARS AGO” sa jag, skrek jag.

Lisa skrattade åt mig.

“I know. I'm just kidding”

“Thank god” sa och slog ena handen för pannan.

Jag bestämde mig för att logga in på twitter. Jag tog upp min mobil och klickade fram twitter.

 

ElinSt @ElinStrength

Miss all friends in Sweden a lot! (I Love you @JoséfinéFrench)

 

Jag log när jag såg att José skrivit ett svar.

 

JoséFr @JoséfinéFrench

We miss you too Elin! (I love you too @ElinStrength)

 

Gud vad gullig hon är.

“Do you have twitter?” sa Harry som tittade över min axel.

Jag hoppade högt.

“Ehm... Yes! Stop scare me!” sa jag.

Han började skratta. När jag tittde mig omkring var det bara han och jag kvar i rummet. Konstigt? Nej. Varför blev det alltid vi kvar? Haha. Jag gick in och tittade på vad killarna skrivit.

 

Louis Tomlinson @Louis_Tomlinson

Come just on Harry to do one particular thing. Shame on you Haz! Haha. :) xx

 

Jag började skratta. Louis var ju bara för rolig.

“What is it?” undrade Harry.

Jag visade Harry. Han började skratta. Jag gick vidare och tittade på Liams twitter.

 

Liam Payne @Real_Liam_Payne

Harry. You are weird. Really weird. ;) xx

 

Jag fortsatte kolla på dom andras.

 

Niall Horan @NiallOfficial

Gosh Harry. Gongratz, or whatever you say..

 

zaynmalik1D @zaynmalik

You're the weirdest Hazza, I've alwys say! :) x

 

Sedan tittade jag på Harrys.

 

Harry Styles @Harry_Styles

I'm the weirdest guys! You always knew it! ;) x

 

 

“Yeah Haz. We have always knew that” sa jag.

“You have?”

“I'm a stalker.. so yes. Probably” skrattade jag.

“Shit. I always forgot that you are a fan” skrattade han.

Angie stormade in i rummet.

“Inget läge för flirtning! Asviktigt grej!!” sa Angie.

“Vi flirtar inte. Vi pratar bara” sa jag.

“Sak samma. Viktig sak. Zayn. Flirtade med mig. Jag dör, hjäälp!” sa hon och låtsades svimma.

Harry kollade roat på Angie.

“Gå tillbaks och låt honom flirta med dig då, du gillar väll honom?” flinade jag.

“Ja men..” började hon.

“UT! UT OCH GET HIM” sa jag och knuffade ut Angie ur rummet.

Jag skakade på huvudet och stängde dörren.

“What did she say?” sa han nyfiket.

Jag skrattade.

“She said that we should stop flirting and I said that we not flirting” jag skakade på huvudet och fortsatte. “And then she said that Zayn flirting to her and she died 'cause she is madly inlove with him, then I said that she can go and get him, and then I pushed her out”

Harry började skratta.

“Yeah. Zayn thinks she is hot”

“I know” log jag.

Jag vände mitt ansikte mot Harrys, vilket bara var 3 centimeter ifrån mitt eget. Harry böjde sig fram och kysste mig. Vilket fick mig att må otroligt bra. Att kyssa mitt crush, det är en dröm som går i uppfyllelse. Att kyssa Harry, från 1D är också en upplevelse. Jag kysste honom tillbaks. Jag log mot honom och gick sedan och hämtade min väska.

“We should go out and eat. My dads food taste like shit” sa jag och Harry skrattade.

Vi gick ut från mitt rum.

“Guys! Want to go to Nandos and eat?” sa jag.

Niall kom springandes.

“Did you mention 'eat'?” sa han nyfiket.

Jag skrattade och nickade.

“Guys! Were going to eat! Come now or never!!” skrek Niall.

Det gjorde bara så jag skrattade ännu mer. Jag gick till hallen och tog på mig skorna. Alla andra kom efter. Vi började gå och jag gick längst bak med Harry. Harry tog försiktigt min hand och hela jag blev varm. Jag log mot honom. Han log tillbaka. Sedan vände jag bort huvudet och fortsatte gå. Vi kom fram och beställde. Jag tog samma sak soma förra gången, cheeseburger. Min mobil började ringa. Sam stod det på sisplayen. Jag sken upp och svarade.

“Hello Sam!” sa jag glatt.

Hello Elin.. I'm.. Not.. Better.. Come to the hospital.. Take Lisa with you” han lät väldigt svag.

“Sam? Are you okey?”

No.. Please.. Come to the hospital, and take Lisa with you” sa han precis innan samtalet bröts.

Jag vände mig i ren panik mot Lisa.

“Lisa. Nu. Sam är inte bättre. Han kanske är på väg att dö. Och han vill att vi ska komma till sjukhuset. Nu!”

“Du sa vad? Kom igen då!” sa Lisa och det bildades tårar i hennes ögon.

Vi började springa. Vi sprang det fortaste vi kunde. När vi kom in på sjukhuset gick vi genast fram till receptionen.

Sam Werner

Vi fruktade att hon skulle säga att han redan hade avlidit. Men hon sa samma sak som förra gågen.

“Floor 4, door 106th” log tanten.

Vi sprang mot hissarna och åkte upp. Vi gick snabbt fram till hans rum. Vi knackade på dörren. Vi hörde ett svagt 'come in'. Vi öppnade dörren och där låg en blek, om inte spöklik, Sam. Lisa sprang fram till honom och satte sig på närmsta stol. Hon tog hans hand och sa några ord som jag inte kunde höra. Jag ringde upp Harry och gick ut ur rummet.

Where are you?” var det första Harry sa.

“At the hospital” sa jag.

What? What have happend? Shit, are you okey?” han lät orolig.

Jag hörde killarnas mummel i bakgrunden och hur Harry sa att vi var på sjukhuset. Mummlet ökade.

“Yes. Sam has happend. Yes I'm okey, but Sam are not” sa jag.

Wait.. Are Sam worse?” sa han.

Yes. Lisa crying like an idiot” sa jag.

Should me and the guys come?” sa Harry.

No, only one or two, It's not good with many people when he feel so sick” sa jag.

Okey.. Me and Zayn coming, shall Angie come to?

Ehm.. no, it's best that she stay with the others” sa jag.

Okey.. We coming in five minutes!” sa han och la på.

Jag gick in till Lisa igen. Hon satt och storgrät och Sam strök henne mödosamt över huvudet.

Sam, mår du bätt...” juste, han kan inte svenska. “Sam, do you feel better?”

Han skakade försiktigt på huvudet. Jag nickade. Okej. Det här är inte bra. Jag började gråta. Jag vände mig mot dörren för att gå, men då öppnades den av sig själv. Jag fortsatte gråta och sprang och kramade Harry, som det var som kommit. Jag grät högt mot hans axel och han strök mig över ryggen. Jag snyftade högt. En sköterska kom in i rummet. Hon tittade på Harry med stora ögon, sedan fortsate hon mot Sam. Hon var antagligen ett fan. Hon var väldigt ung för att vara sköterska. Jag släppte taget om Harry och vände mig mot sköterskan.

Will he survive?” sa jag.

We're not sure. But his condition is a little better, not much but a little” sköterskan log lite.

Jag log lite osäkert mot henne. Sedan tittade jag på hennes namnskylt. Emma Eriksson. Är hon svensk?

Är du svensk? Med tanke på ditt namn?” sa jag.

Jupp, stolt svensk jobbar på St. Georges” sa hon och log lite lätt.

Förlåt tt jag tränger mig på såhär, men, hur gammal är du?” sa jag.

Det gör inget. Jag är 23” sa hon.

Va? Får man ens jobba som läkare när man är så¨ung??

Får man ens jobba som läkare när man är så ung?” sa jag förvirrat.

Njaa, egentligen inte. Men jag hade varit så duktig i skolan och på högskolan att jag fick börja jobba direkt efter” sa hon och log.

Jag började tänka efter. Emma Eriksson. Jag känner igen det namnet. JUSTE! Det är tjejen som jag var så bra kompis med när jag gick i åttan!

Känner du möjligen nån Elin Strength?” sa jag och log.

Hon såg ut att tänka efter. Sedan lös hon upp.

Ja. Det var en tjej som gick i åttan när jag gick i tredje, jag och hon var jätte bra kompisar!” hon log jättestort.

Då kommer du kanske bli väldigt glad nu” sa jag och log ända ner till fötterna.

Jaha? Varför då?” hon såg en gnutta förvirrad ut.

För att jag är Elin! Elin Strenght” sa jag och hon lös upp.

Gud! Elin! Är det sant? Är det verkligen du? Jag har saknat dig så mycket!”sa hon.

Jag har saknat dig med Emma. Mycket”

Sedan kom jag på att Sam låg döende bakom henne. Jag suckade och försökte att inte börja gråta igen. Zayn kom fram till mig och började pratya med mig. Det kändes som jag och han bara blev mer och mer vänner för varje sekund. Zayn kändes som min bästis. Han var skön och lätt att prata med. Han förstod mig när jag berättade hur svårt det var för mig att förstå att Sam var döende. Det kändes som jag känt han förevigt.


Dagens kapitel! Hoppas ni gillade det! Jag har faktiskt läsare, men ingen kommenterar, vilket gör mig lite besviken. Det känns som jag skriver för ingenting alls... Så snälla, kan jag få lite respons tack? Bara undrar.. / Malou xx


 

 

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0