Stole My Heart - Kapitel 6.

Tidigare:

Jaja, ses, älskar dig Rich” sa jag och Harry ryckte till.

Älskar dig med Elin, ses” sa han och la på och jag stoppade ner mobilen i fickan igen.

Jag vände mig mot Harry som börjat gråta igen. Jag kollade förvånat på honom och pussade honom på kinden. Jag torkade bort några tårar.

What's wrong Harry?” frågade jag.

So you are with him now” sa han istället och tittade bort.

What? Him? Who?” sa jag.

Richard”

Jag började skratta. Högt. Harry kollade konstigt på mig.

Richard are my bestfriend, and he's gay!!” skrattade jag så att tårarna sprutade.

He's what?” sa Harry chockat.

Jag nickade och fortsatte skratta.

But, he's too good looking to were that” sa han med öppen mun.

Harry is gaaay, with Louis, Mrs. Larry Stylinson” retades jag.

Hmph. I'm not”

Larry Stylinson” fortsatte jag att retas.

Ey, shut up!” sa han.


1. Elins klänning. 2. Elins smink.

 

Jag reste mig ur sängen och gick fram till garderoben. Jag tog fram gittaren och gick sedan nerför trappan. Jag tog på mig skorna när jag kom till hallen.. Jag gick en stund tills jag kom till en tom park. Jag tog fram gittaren ur fodralet och tittade en extra gång att ingen var där. Jag började spela på 'Mine' med Taylor Swift.

 

Oh, oh, oh
Oh, oh, oh

You were in college, working part-time, waiting tables
Left a small town and never looked back
I was a flight risk, afraid of fallin’
Wondering why we bother with love, if it never lasts

I say, “Can you believe it?”
As we’re lyin’ on the couch
The moment, I can see it
Yes, yes, I can see it now

Do you remember, we were sittin’ there, by the water?
You put your arm around me for the fist time
You made a rebel of a careless man’s careful daughter
You are the best thing that’s ever been mine

Flash forward, and we’re takin’ on the world together
And there’s a drawer of my things at your place
You learn my secrets and figure out why I’m guarded
You say we’ll never make my parents’ mistakes

But we got bills to pay
We got nothin’ figured out
When it was hard to take
Yes, yes

This is what I thought about:

Do you remember, we were sittin’ there, by the water?
You put your arm around me for the fist time
You made a rebel of a careless man’s careful daughter
You are the best thing that’s ever been mine



Do you remember all the city lights on the water?
You saw me start to believe for the first time
You made a rebel of a careless man’s careful daughter
You are the best thing that’s ever been mine

Oh, oh, oh, oh

And I remember that fight, two-thirty AM
You said everything was slipping right out of our hands
I ran out, crying, and you followed me out into the street

Braced myself for the goodbye, cause that’s all I’ve ever known
Then, you took me by surprise
You said, “I’ll never leave you alone.”

You said, “I remember how we felt, sitting by the water.
And every time I look at you, it’s like the first time.
I fell in love with a careless man’s careful daughter.
She is the best thing that’s ever been mine.”

You made a rebel of a careless man’s careful daughter
You are the best thing that’s ever been mine

Do you believe it?
We’re gonna make it now
And I can see it

I can see it now

Jag drog ut på den sista tonen. Jag slog en extra gång på gittaren. Jag bestämde att sjunga refrängen igen.

 

I say, “Can you believe it?”
As we’re lyin’ on the couch
The moment, I can see it
Yes, yes, I can see it now

Do you remember, we were sittin’ there, by the water?
You put your arm around me for the fist time
You made a rebel of a careless man’s careful daughter
You are the best thing that’s ever been mine

 

Jag hörde applåder bakom mig. Jag ryckte till. Hade nån hört mig sjunga? Jag vände mig om för att se vem det var. Nej. Jag ville bara sjunka genom jorden.

“That was amazing” sa Niall.

“No.. But, I can all her songs by heart” sa jag malligt.

“We heard that” sa dom och log.

“Mine, right?” frågade Harry.

“Yes, Mine” sa jag och log.

“Wait.. Her name is something with Swift... ehm.. what was it?” sa dom.

Taylor Swift” sa jag.

“I knew it the whole time but I didn't say anything just!” sa Louis malligt.

“Yeah, sure, Lou Poo” sa jag och alla började garva förutom Louis.

Jag packade ner gittaren igen och började gå mot min kompis lägenhet, Zaz. Konstigt nog följde Harry efter mig.. Skit samma. Jag och Zaz är bästa vänner, det har vi varit sen barns ben. När jag och Lisa var små brukade vi åka hit och gå på sommarläger. Då fick vi massor med nya kompisar, men jag och Zaz hade verkligen fastnat för varandra. Jag gick upp i trapphuset och när jag kom fram till en dörr plingade jag på. Det stod nämligen Z. Zutter., som är Zaz efternamn. Zaz öppnade dörren lite på glänt för att kunna se vem det var. När hon såg att det var jag så öppnade hon den på vid gavel. Vi slängde oss på varandra och skrek hur mycket vi saknat varandra.

“Zaz! I have miss you so so so much!” skrek jag.

“I have miss you to Elin, so so so much!” skrek Zaz tillbaks.

Vi skrek en stund till tills en tant öppnade dörren och skrek 'shut up!'. Jag och Zaz hade börjat garva som galningar när hon stängt dörren igen. Någon knackade mig på axel. Jag vände mig om. Harry. Han pekade på dörren ut. Jag nickade och vände mig mot Zaz igen.

“I love you, but I have to go now” sa jag och gjorde en ledsen min, och kramade henne hårt.

“I love you too, but okey..” sa hon och kramade mig hårt tillbaks.

Jag gick nerför trappan och ut ur trapphuset. Jag såg Harry nästan på direkten, men han såg jävligt nervös ut. Jag gick fram till honom.

“What?” sa jag leendes.

“Can I ask you something?” frågade han, nervöst.

“Sure thing” log jag.

“Do you ant to go out with me, today at 7:00 pm?” frågade han jätte nervöst.

Jag tappade mitt gittarfodral. Jag tog upp det igen. Vänta. Världens sötaste kille, som varit mitt crush i evigheter, vill gå ut med mig. Shit. Inte beredd asså. Guud!

“Of course!” sa jag och kramade han.

Jag kände hur jag bara ville skrika av glädje. Jag sprang tillbaks till parken och satte mig på bänken. Jag skrek ut ett tjut. Av lycka. Gud. Tänk att det här hände mig. Jag hörde skratt bakom mig. Jag vände mig om och mötte fyra flinande ansikten, Louis, Niall, Zayn och Liam. Jag antog att dom visste.

“What?” flinade jag.

“Nothing!” skrek Louis.

“Okeey.. Awkward” sa jag.

Jag tog upp min gittar igen. Jag började spela.

 


You're way too beautiful girl
That's why it'll never work
You'll have me suicidal, suicidal
When you say it's over
Damn all these beautiful girls
They only wanna do your dirt
They'll have you suicidal, suicidal
When they say it's over

See it started at the park
Used to chill at the dark
Oh when you took my heart
That's when we fell apart
Coz we both thought
That love lasts forever (lasts forever)
They say we're too young
To get ourselves sprung
Oh we didn't care
We made it very clear
And they also said
That we couldn't last together (last together)

See it's very define, girl
One of a kind
But you mush up my mind
You walk to get declined
Oh Lord...
My baby is driving me crazy

(Refräng igen)

It was back in '99
Watchin' movies all the time
Oh when I went away
For doin' my first crime
And I never thought
That we was gonna see each other (see each other)
And then I came out
Mami moved me down South
Oh I'm with my girl
Who I thought was my world
It came out to be
That she wasn't the girl for me (girl for me)

(Räfräng igen)

Now we're fussin'
And now we're fightin'
Please tell me why
I'm feelin' slightin'
And I don't know
How to make it better (make it better)
You're datin' other guys
You're tellin' me lies
Oh I can't believe
What I'm seein' with my eyes
I'm losin' my mind
And I don't think it's clever (think it's clever)

You're way too beautiful girl
That's why it'll never work
You'll have me suicidal, suicidal, suicidal...

 

Applåder. Det värsta jag visste när nån hört mig sjunga eller spela. Usch. Jag hatar när folk hör mig spela. Nu vände jag mig om igen, fast nu var dom fem, nu var Harry här igen. Jg började nynna på Beautiful Girls igen och började packa ner gittaren. Jag hängde den på ryggen och började gå hem. Jag sparkade av mig skorna när jag kom innanför dörren. Jag ropade ett snabbt 'hello' till pappa och sprang uppför trappan och in på mitt nya rum. Jag tittade på klockan. 18:11. Fuuck! Jag började göra mig i ordning. Jag letade fram en kort vit klänning. Jag tog fram mitt smink och la på ett lager mascara, sedan några metallic färgade ögonskuggor. Och en eyeliner linje. Jag lockade snabbt mitt hår. Riktigt snyggt. Det plingade på dörren där nere. Jag tittade på klockan. 19:02. Jg sprang nerför trappan.

“I'll take it dad! It's to me! I'm going out for a while!” skrek jag och öppnade dörren.

Jag tittde på Harry som stod där och såg allmänt snygg ut i sin kostym.

“Shall we go?” sa han och log sitt charmiga leende.

Jag smälte lite inombords. Jag tog min handväska som hängde på en krok och tittade så min mobil och nycklar låg där i. Det gjorde dom.

“Yes” log jag och tog hans hand.

“Goodbye dad! I coming back sooner tonight!” sa jag precis innan jag stängde dörren.

När jag kom ut såg jag en limosin stå där. Jag tappade hakan. Seriöst, en limosin?! Guud!!

Seriously?” sa jag häpet.

“Yupp” sa han och log.

 

40 minuter senare:

Vi satt på en resturang och åt. Vi hade fått vår mat för kanske 20 minuter sen. Vi hade börjat prata och jag hade förklarat att jag inte alls var halvbritt utan trekvarts britt. Haha. Låter ganska konstigt. Jag hade ätit upp nu. Likaså Harry. Vi reste på oss och gick därfrån. Jag blev fortfarande lika häpen. Vi hoppade in i limon och Harry förklarade vägen hem till mig.

So.. Can you some other language except english and swedish?” frågade han.

Yeah. Actually. I talk france” sa jag.

Det gjorde jag ju. Jag hade gått på franska i skolan och José hade ju såklart lärt mig.

You do? Cool” log han.

Yeah I know!”

Say 'I love you and will always do' in france” sa Harry.

Haha, okey!” sa jag “Je t'aime et fera toujours”

Cool! France is cool, really cool!” sa han och log.

Vi satt och pratade en stund tills taxichaffören sa:

So, here it is”

Jag klev ur och Harry följde efter. Jag gick upp på min veranda och vände mig om precis innan jag skulle gå in.

Goodbye” sa jag.

Goodbye”

Jag tog min ena hand runt hans nacke och kysste han, han kysste mig tillbaks.

Thanks for a good night” var det sista jag sa innan jag stängde dörren efter den underbara kyssen.

 



 

Soo! Vad tycker ni? Feedback please! Kom ut lite sent idag, men det var för att, jag började skriva, sen så skulle jag spara och fortsätta skriva efter en stund, så då klickade jag på 'ignorera' knappen på dokumentet så allt försvann. Sen så skulle jag börja om att skriva, men då somna jag framför tv:en.. Jag vet, konstigt. / Malou

 

 



Kommentarer
Postat av: Elle

kanske konstig fråga men kysstes dem på munnen elr bah på kinden? :P

Svar: Nejdå, inte konstig fråga alls! Dom kysstes på munnen! Hoppas du blev nöjd med svaret :) / Malou<3 xx
Malou

2012-06-22 @ 17:28:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0