Stole My Heart - Kapitel 2.

Tidigare:

Harrys perspektiv:

Alla hade fått Elin och Lisas nummer. Vilket Elin tyckte var jätte coolt. Hon hade till och med blivit glad när vi frågat om det, eller nej, hon började hyper ventilera och hoppa omkring som en galning. Hon skrek ut saker som:

Oh my gosh!! Is this true, or am I dreaming, like always?”

Vi hade börjat garva. Men tillslut så slutade hon hoppa omkring och gav oss hennes nummer. Nu skulle hon och Lisa hem. Men vi hade bestämt att vi skulle mötas på Nandos imorgon. Dom sa ett sista 'Goodbye' innan dörren stängdes efter dom.



 

 

1. Elins outfit. 2. Elins ögonfransar. 3. Nyckel fobi. 4. Clown fobi.

Elins perspektiv:

Vi gick ut i trapphuset. Lisa stötte till mig med armbågen i sidan. Jag kollade oförstående på henne.

”Nu kan ju du och Harry bli tillsammans, du är ju singel” retades Lisa.

Jag slog henne på armen. Hon kved till.

”Nej! Vi har precis träffats!” sa jag.

”Men hallå? Kom igen, han är ju as söt” sa Lisa.

”Men bli tillsammans med honom själv då” fnissade jag.

”Är du inte klok?! Jag har ju en pojkvän” sa hon och kollade storögt på mig.

Jag skrattade åt hennes reaktion. Men det var ju sant. Hon har en pojkvän.

 

När vi kom hem satt pappa och drack te i köket.

”Hello dad, we are home!” sa jag.

Gosh girls! Where have you been? I've been so worried!” sa han.

Dad, we are nienteen and we have just been with some new friends” sa Lisa.

“Oh! But you was out like, hm.. seven hours, it's not okey! You must call me if you going to be out longer!” sa han.

“Okey dad, we will” sa Lisa.

Vi sprang upp till Lisas rum. Vi började prata om hur mycket vi saknat varandra. Sedan frågade jag om jag fick sova i Lisas rum. Hon hade sagt att det var självklart att jag fick. Nu låg vi skavfötter och pratade fortfarande. Vi hade så mycket att prata om. Jag somnade med ett stort leende på läpparna. Min syster var den bästa i världen alltså.

 

Nästa morgon vaknade jag utav att Lisa ruskade mig försiktigt.

“Du måste upp.. Vi ska träffa killarna om en timme” sa hon.

Jag satte mig spikrak upp. Va?! Jag hoppade ner från sängen och sprang fram till en utav resväskorna. Jag öppnade den och började slänga ut kläder. Fuck fuck fuck fuck!! Det finns ju ingenting ju!

“Men vad faan! Jag blir galen!!! Idiotiska skit! Helvetes jävla gris jävlar!!” skrek jag.

Någon harklade sig bakom mig. Jag vände mig om. Shit. Det var pappa. Hur länge hade han stått där?

“I have no idea about what you say, but I think it is not nice words” sa pappa med en bekymrad min.

“Ehm.. No it's not nice words.. I'm going to stop it” sa jag.

“Good!” sa han.

“Me and Lisa going to meet our friends at Nandos later, is that okey?” frågade jag.

“Yes, of course it is!” sa han.

Jag viftade med ena handen som visade att han skulle gå. Han gick ut igen och drog igen dörren. Tillslut hittade jag ett linne med Usa's flagga och ett par jeansshorts med ett par tajts. Jag drog på mig kläderna. Jag betraktade mig i spegeln. Snyggt, nu är det bara sminket som fattas, tänkte jag. Jag letade fram min sminkväska oh tog fram mascaran. Jag började kleta på förlängningsgeggan. Det var nån vitgegga man skulle ha på innan mascaran. Okej, nu var det klart. Jag drog mascaran över ögonfransarna. Lisa kom in i rummet.

Don't need make up, to cover up, being the way that you are is eno-o-o-ough” sjöng hon.

Jag började skratta Hon var ju bara för rolig.

Evryone else in the room can se it, evryone else but yo-o-u” fortsatte jag.

BABY YOU LIGHT UP MY WORLD LIKE NOBODY ELSE!!” sjöng vi som två galningar.

Det slutade med att vi låg på golvet och höll oss för magen av skratt. Jag slog en blick på klockan. Shit! Det var 5 minuter kvar. Jag reste mig upp snabbt som blixten och berättade ganska stressat att det var 5 minuter kvar till Lisa. Lisa reste si vickt från golvet och vi sprang nerför trappan och drog på oss skorna. När vi var på väg började jag nyna på What Makes You Beutiful. Your insecure. Don't know what for. You turning heads when you walk through the door. Don't need make up. To cover up. Being that that you areis eno-o-o-ough. Evryone else in the room can see it. Evryone else but yo-o-ou. Baby you light up my world like nobody else. The way that you flip your hair gets me overwhelmed. But when you smile at the ground.. KRASCH! Jag krockade med en stolpe. Jag tog mig för pannan. Fan vad ont det gjorde. Ajj! Varför måste dt göra så ont att göra illa sig? Faan vad ont det gör! AAH!

“Elin! Elin gick det bra?! Är du okej?” frågade Lisa

“Ehm.. ja, mitt huvud värker bara så jag vet inte vad.. Aj” sa jag.

“Du, din panna har svullnat upp i världens största bula” sa Lisa oroligt.

“Mm.. Det gör ont.. kan vi gå he..” började jag.

“Hello guys! Over here!” ropade Niall.

Jag la handen ver bulan och vi började gå mot dom. Jag såg ju ut som en jävla snigel i pannan. Ett hus i pannan. Kuuul!

“Lisa, du håller käften om vad som hände, det är ju inte mitt fel att jag var helt inne i andra tankar” viskade jag hotfullt hennes öra.

Hon skrattade hjärtligt åt mig.

“Nej. Jag lovar” sa hon.

När vi kom fram till dom hade jag fortfarande ena handen över pannan. Dom tittade konstigt på mig. Jag ger Lisa en mördarblick. Hon ryckte bara på axlarna.

“Why do you keep your hand on the forehead?” frågar Louis.

“Ehm.. Ehm.. Because..Aaah! Just don't ask” sa jag.

Lisa tittade på mig. Hon ger mig en retfull blick.

“No! Du gör det fan inte! Nej, I kill you! Nej! Helvetes jävla apa!” skriker jag.

Killarna kollar chockat på mig. Men det struntar jag i. Jag backar bakåt medan Lisa går emot mig.

“Du lovade! Du får verkligen inte!”

Lisa börjar dra bort min hand. Jag sätter dit den andra hon börjar dra bort den med.

“FUCK YOU!” skriker jag till henne.

Killarna tittar fortfarande chockat på oss. Särskilt på min fula bula. Jag sliter loss mina händer och ger Lisa en örfil. Hon tittar argt på mig. Sedan börjar hon jaga mig.

“Din jävla gris! Vafaan! Du ska fan få för det där!!” skriker Lisa efter mig.

Jag springer runt i cirklar runt killarna och dom skrattar åt mig och Lisa. Tillslut lugnar vi oss och sätter oss utmattade ner på marken.

“Jag kan inte fatta att du gjorde det där.. Du lovade ju” sa jag.

“Jag höll fingrarna i kors” jag lipar åt henne.

Hon lipar tillbaka. Killarna sätter sig ner bredvid oss.

“We thought you was from England?” sa dom.

“Ehm.. No, we both are from Sweden” sa jag.

“Oh..You have a big bump on his forehead, how did you get it?” sa Zayn.

Jag tittar på Lisa som flinar elakt.

“If you tell them. I'm totally kill you!” sa jag.

“With what” flinar Lisa.

“WITH THIS!” sa jag och plockar fram en nyckel ur fickan.

Lisa ställer sig upp och backar.

“Din nyckel fobi har kommit till användning” flinade jag elakt.

“Nej, du får inte, snälla, lägg bort den” Lisa är på väg att börja gråta.

Jag stoppar genast ner den i fick. Jag ställer mig upp och kramar Lisa.

“Förlåt”

“Det är okej”

“Are you afraid of keys?” frågar Harry.

Lisa nickar.

“How did you get that phobia?” frågar Liam.

Lisa börjar berätta om när vi var små och skulle ut på stan. Då kom det en clown(Lisa är väldigt rädd för clowner också) och han hade väldigt många nycklar med sig. Lisa hade visat att hon var rädd, eftersom hon börjat gråta typ. Då hade clownen flinat elakt och börjat vifta med nycklar samt riva henne med dom. Jag vet att det inte låter så läskigt/farligt, men det tyckte Lisa. Dessutom var hon ju liten.

“What a stupid clown!” utbrast Niall.

“We know” sa jag och Lisa.

Jag och Lisa var med killarna resten av dagen. Ibland kom fans fram och ville ta foton och få atografer, annars så hade vi jättekul. När jag och Lisa kom hem så somnade vi ganska snabbt. Men båda av oss hade leenden på läpparna när vi somnade.

 


 

Hey there! Hoppas du gillade det. förlåt att kapitlet kom ut så sent odag, men jag har inte haft möjlighet att publicera det, jag publicerar från mobilen just nu, det känns liiiite konstigt.. men anyway. I nästa kapitel kommer det bli lite drama, om vad, får du se själv ;) Om ett tag kommer romansen komma in också. Wiie! Det är bara att vänta. Vilken av killarna tror ni att det kommer bli? :) xx

 


Kommentarer
Postat av: Harry Styles novellblogg

sv: tack så mycket! :) Detsamma du!

2012-06-06 @ 17:40:36
URL: http://hazzay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0