Stole My Heart - Kapitel 13

"Elin är käääär!" utropade Rich.
Jag rodnade och blev ännu en gång släkt med Herr. Tomat. Dom började reta mig och fortsatte med det hela vägen hem till mig. Jag hade lust ibland att slå dom, men det var att bryta en regel i Anti-Bråk klubben då. Och ja, jag och José har fortfarande kvar klubben, haha. Jag körde upp på uppfarten och parkerade bilen. Sedan klev jag ur, alla andra i bilen följde mitt exempel. Jag låste och började gå mot huset. Jag klev in och drog av mig skorna. Jag fortsatte mot trappan och uppåt. När jag tittade bak, såg jag hur Alex och José gullade och kysstes. Jag suckade och kom på mig själv med att önska att jag och Harry också kunde göra så. Jag öppade dörren till mitt rum och fick rent utsagt en chock. Jag blinkade några gånger, nej dom var kvar.
"Guys? What are you doing here?
Untitledshitilove | Tumblr
1. Elin på festen.  2. Elin och Harry.
 
 
Vad självaste One Direction gjorde på mitt rum hade jag ingen aning om. Visserligen, är dom mina vänner. Men vem hade släppt in dom? Jag hade bara varit bort i en timme. Jaja, jag har väll inget annat val än att presentera min vänner.
"Lisa" svarade dom glatt.
Jag himlade med ögonen. Självklart hade Lisa släppt in dom. Vem hade annars gjort det? Pappa? Skulle inte tro det. Han har aldrig träffat dom. Tror jag..
"Anyway. This is Rich" sa jag och drog fram Rich som stod bakom mi och kollade intressant på killarna, så är livet som gay. "My bestie" la jag till.
Alla hälsade glatt på Rich, medan han såg ut att kunna spricka av glädje. Jag flyttade mig åt sidan och störde visst något. För bakom mig stod José och Alex och hånglade. Yey, mina bästa vänner är väldigt gästvänliga. Alla började garva. José tittade sig omkring och såg att alla garvade åt henne. Hon brottade ner mig på golvet och satte sig på mig. Sedan rufsade hon om mitt hår. Jag gnällde sorgligt. José skrattade elakt.
"Oh, and this is José" stönade jag fram.
Alla skrattade igen. José klev av mig. Jag gick fram till min spegel. OH FUCK. Mitt hår!!
"José, my hair, it look like... intercourse hair" gnällde jag och tog fram en borste och bortstade ut det.
Alla började skratta åt mitt fina ordval. Ja, vem skulle inte. Samlags hår. Ja. Jag är konstig. Jag drog igenom borsten en sista gång och la sedan den ifrån mig. Bredvid mig stod Alex och pickade mig på axeln. Jag vände mig, lite irriterat, mot honom. Hon log och böjde sig och viskade i mitt öra. Jag tittade skeptiskt på honom men log sedan som svar. Jag hoppade upp på bordet bakom oss. Alex böjde sig lite så att jag skulle kunna hoppa upp på hans axlar. Jag hoppade på och skrek:
"Hoppla pålle!!"
Alex sprang ut från mitt rum och hoppade runt där ett tag. När jag hoppade ner från Alex så skratttade jag högt. Jag gick skrattandes in på mitt rum igen. Alla blickar var vända mot mig, jag log oskyldigt och ryckte på axlarna. Sedan började jag tänka igen.
"And this is Alex, he's one year younger than me and José, and two years younger than Rich" log jag.
Rich klappade mig stolt på huvudet, som om han var stolt fr att han var äldre än mig. Jag gav honom en mördarblick och slog honom lätt på axeln. Han tittade sårat på mig och gick och satt sig i min säng. Jag ville vara elak så jag satt mig i hans knä. Han kollade surt på mig. Jag pussade han på kinden och han torkade äcklat av den. Jag skrattade och hade totalt glömt bort killarna tills Louis harklade sig. Jag hoppade till och kollade undrande på dom.
"Forgot us, huh?" skrattade han.
"Actually yes. You is too boring for me, that's why I bring my best friends here" Hans skratt tystnade.
Dom tittade ledset på mig. Dom hade tydligen inte sett mitt flin. Jag fnissade till och José började asgarva. Jag hängde på och vi skrattade, så in i helve-. Killarna fattade att jag hade drivit med dom och drog ner mig från Richs knä. Jag hamnade på golvet med alla killarna över mig. Dom började kittla mig, och jag började garva ännu mer. Tillslut klev dom av mig. 
"Stupid bastards" sa jag tyst för mig själv.
Dom hörde visst det ochh gav mig bitch blickar. Jag skrattade lätt och tyst.
"Anywaaay" sa jag och drog ut på a-et. "We're going to party tonight, are you on?" 
Dom tittade storögt på mig. Vadå? Jag är 19, och jag gillar att festa, fel? Jag stirrade tillbaks. Ifall dom inte tror att jag inte kan festa, visst. Fine. Tro inte det, men det kan jag. Och jag har bra dance moves också, faktiskt. Enligt mina vänner i alla fall.
"Hello? Bastards? Are you on or not?" jag viftade med händerna framför deras ansikten och dom ryckte till.
"Of course" sa Harry och log sitt leende som man bara kunde dö för.
Jag vacklade till. Rodnade. Harry log mot mig och jag rodnade ännu värre. Jag vände mig om mot José och stirrade ner i marken. Hon skrattade åt mig. Jag gick, ganska generad, fram till henne.
 
Senare på kvällen:
"Okay guys! The party is two blocks away. It is with a friend of Lisa, got it?" Alla nickade. "Good, let's go then!"
Vi började gå och jag sprang ut i köket och hämtade en lättöl till mig och José. Dom andra fick ta egen på festen. Jag räckte fram ölen till José och hon log tacksamt. Sedan kom jag på det. 
"Shit guys! We have no driver" jag slog mig för pannan.
Hur kunde jag ha glömt det? Jaha. Alla tänker dricka. Antingen går vi, eller så får nån offra sig att inte dricka. I och för sig, behöver man väl inte åka bil dit. Två kvarter, inte så mycket.
"I can drive, I don't drink anyway" sa Liam och log. 
Jag log tacksamt tillbaks. Sedan gick jag till garaget och låste upp dörren till garageluckan. Jag gick fram till dörren och låste upp den. Jag hoppade in i baksätet med José, Alex, Harry, Rich, Louis. Medans Liam och Niall satt i framsätet. Jag och José satt i knä på varandra, Alex och Rich satt i knä på varandra, Louis och Harry satt i knä på varandra. Det blev ganska trångt kan man säga. Jag satt nästan på Harry och Louis satt nästan på Rich. José, som redan öppnat sin öl, försökte göra så att det spilldes så lite som möjligt. Vilket inte gick så bra för henne. Snart var hela mitt knä blött och jag kände mig inte så lite äcklig. Jag skrek stopp till Liam när vi var framme. Han stannade vid sidan av vägen och alla klev ur. Liam, som jag hade gett bilnyckeln till eftersom han skulle köra oss, låste bilen. Jag bortstade av mitt knä och försökte få bort så mycket som möjligt. Men det gick inte, eftersom det redan hade torkat in i byxorna. Lyckat. Jag började gå mot villan som festen var i. Lisa var redan där, för hon skulle hjälpa till med förberedelserna. Jag började gå och öppnade min öl på vägen. Jag tog en klunk. Vi kom fram till huset och jag knackade på dörren. Viväntade en stund. Ingen öppnade. Musiken var nog för hög. Jag kände på dörrhandaget. Öppet. Jag öppnade dörren. Jag möttes av en äcklig stank. Det luktade blandade spriter. Jag gjorde en äcklad grimaras, men gick in ändå. Dom andra hade nog också märkt stanken, för dom såg lika äcklade ut som jag gjorde. Detvar kanske 50 pers. därinne. Om inte mer. Jag började leta efter Lisa. Efter en stund hittade jag henne. Mitt i folkmassan. Jag trängde mig fram till henne och drog ut henne ur folkmassan. Hon tittade förvånat på mig.
"Hej! Kul att du kom!" ropade hon över musken.
"Hej! Ja, jag tog med killarna och mina bästisar" ropade jag över musiken jag också.
"Jahaa! Vad kuuul!"
Jag log och nickade sedan gick jag iväg. Jag drack upp det sista av min öl innan jag gick och hämtade en till. Tillslut hade jag druckit kanske 5 stycken öl och 3 cider. Jag satt just nu på en soffa. Jag reste mig och vinglade till. Jag ramlade ner på soffan igen. Louis, som också satt i soffan, kollade oroligt på mig.
"Are you okay? You have drink yoo much I think" sa han oroligt.
Jag hånskrattade åt honom. 
"No I'm okey, I'm just.." började jag.
Jag reste mig upp igen och den här gången lyckades jag. Jag gick ut på dansgolvet och började dansa. Det var min favorit låt just nu. Låten tonade sakta ut och en lugn låt började. Jag suckade och började gå tillbaks. Jag kände en hand runt min handled. Jag vände mig om och såg Harry.
"Would you mind?" han nickade ut mot dansgolvet.
"Not at all" log jag.
Jag gick med honom ut på dansgolvet. Han tog sina händer på mina höfter och jag mina runt hans hals. Jag lutade mitt huvud mot hans axel. Jag trampade fel och ramlade, och drog med mig Harry. Vi började skratta högt. Det är inte så bra att ha klackar när man dansar.. Vi reste oss igen. Harry tog ett steg närmare mig och jag kunde känna en svag doft av alkohol från hans andedräkt. Han kysste mig. Våra tungor möttes och det blev mer och mer intensivare.
 
Louis' perspektiv:
Jag satt och pratade med killarna och Lisa. Vi pratade inte om nåt speciellt. Helt plötsligt spottar Lisa ut dricka på bordet. Hon börjar skratta.
"Oh my! Look behind you" skrattar hon.
Vi tittar bakom oss och ser Elin och Harry grovhångla på barstolarna. Vi alla börjar garva. Elin lutar sig över Harry. Och det gör så att vi börjar skratta ännu mer. Shit, dom är riktigt fulla, eller, åtminstånde Elin.
"Oh God. My little baby has grow up" utbrister jag.
Alla skrattar mer och nickar instämmande. Vi vänder oss framåt igen och pratar som vanligt igen. Vi sitter och pratar en stund. Sen ser vi Harry och Elin komma. Vi börjar garva. Dom tittar konstigt på oss. Elin slänger sig ner bredvid mig. 
"Hi! Something fun, perhaps?" sa hon och log.
Alla börjar garva. Stackars Elin och Harry. Dom har ju ingen aning om att vi såg dom. Elin sträcker sig fram mot en cider som står på bordet. Hon öppnar den och dricker lite. 
"Hello? What is so fun?" sa hon och drack lite till.
Jag skrattar till och lutar mig fram och viskar att vi såg henne och Harry. Hon spärrar upp ögonen. Sedan tittade hon seriöst på mig, som hon försöker få mig att säga att jag skämtar. Jag skakar skrattandes på huvudet. Hon viskar oh my God för sig själv och lägger sedan huvudet i händerna.
 
Elins perspektiv:
Snälla säg att han skämtar! Det kan inte vara sant. Alla såg oss. Fyfan. Oh God. Det händer bara inte! Jag reser mig upp och ramlar efter två steg. Åh! Varför måste jag alltid dricka så mycket. Allting snurrar och jag försöker sätta mig upp, men det går inte.
"Please help me! Everything is spinning and I will throw up soon!" skrek jag med händerna för ansiktet.
Jag känner nån ta tag i mina ben och nån tar bort mina händer från ansiktet. Men jag är för snurrig för att se vilka det är som lyfter upp mig. Jag känner nåt mjukt under mig men jag stänger ögonen. Jag vill inte se nån. Jag känner det svida i strupen och jag lutar mig över kanten på det jag ligger på och spyr. Jag hör hur några drar äcklade andetag.
"I'm not feeling good aswell! And thanks for the digusting breathing!" vräker jag ur mig.
Jag öppnar ögonen. Allting snurrar fortfarande. Men jag klarar av att sätta mig upp. Nu ser jag vad jag sitter på och det är en säng. Va? En säng? Jag lutar mig framåt igen och spyr igen. Usch. Jag hatar att spy. Jag känner hur nån lyfter upp mig på dens rygg. Jag lutar mig framåt och lägger huvudet på dens axel. Jag hör hur en dörr öppnas och hur musiken låter svagare och svagare. Jag hör ett klickande ljud och känner hur den som bar mig lägger in mig i en bil förmodligen. Jag öppnar sakta ögonen. Jag är fortfarande snurrig, men jag kan åtminstånde se lite grann. Nu ser jag vem som bar mig. Harry.
"Thank you" andas jag.
"You're welcome" log han.
Jag drar bort mina ben från sätet och sätter ner dom på bilgolvet. Harry sätter sig bredvid mig. Liam hoppar in i förarsätet och börjar köra. Jag lutar mig mot Harry och min syn blir suddigare och suddigare. 
 
Nån lyfter upp mig och bär mig. Det guppar lite grann, antar att den som bär mig går uppför en trappa. En dörr öppnas och jag känner nåt mjukt under mig. Nån, som förmodligen är Harry, lägger ett täcke över mig. Sedan efter det är jag helt borta.
 
Jag vaknar med en fruktansvärd huvudvärk. Jag gnuggar mig i ögonen och tittar mig omkring. Jag blir ganska förvånad. Harry ligger och sover i fosterställning i fotändan av min säng. Jag reser mig upp från sängen och smyger fram till garderoben. Jag tar fram några kläder. För stunden glömmer jag bort att Harry är i rummet och byter om. Jag sätter på mig ett vitt linne och svarta shorts. Jag hör en harkling och hoppar till.
"Oh my god! Are you awake?" sa jag skräckslaget och vände mig om mot Harry.
"Yes, you shouldn't change clothes when I'm in the same room with you" flinade han.
Jag slår handen för pannan, vilket gör att min huvudvärk förvärras.
"I'm hungover, I forgot that you was here" sa jag surt.
Harry flinar. Det ända jag har i huvudet är Harry your pervert. Jag går fram till en utav mina lådor och tar fram huvudvärks tabletter. Jag trycker ut två stycken och lägger tillbaks resten. Jag sticker ner och tar ett glas i köket, fyller på det med vatten och tar huvudvärks tabletterna. Jag springer sedan upp till mitt rum igen. När jag kommer in spärrar jag upp ögonen. Jag vill sjunka genom golvet bara. Harry dinglar hånfullt med min bh framför ansiktet. Jag springer fram och drar den ifrån honom och slänger in den i garderoben och smäller igen dörren. Harry skrattar bara. Jag blänger på honom. Efter en stund tar han tag i min hand och ler. Jag ler osäkert tillbaks. Han drar mig intill honom och kysser mig. Alla slags tankar pulserar genom kroppen. Hans tunga möter min och jag tror att jag ska spricka av glädje. Att detta händer mig kan jag inte tro. Jag har knappt känt honom i tre veckor och här står vi. Men, jag är glad att jag träffade honom, inte bara för att jag är ett fan utav dom, utan för att jag alltid gillat honom speciellt. Våra läppar säras sakta ifrån varandra. Vi ler mot varandra. Jag vill stanna i det här ögonblicket för evigt, men då plingar min mobil till. Jag tar upp den och kollar vem som skickat sms.
 
Okänt nummer:
Hi girl. If you ever touch Richard again, I promise that something gonna happen to you! / His girlfriend.
 
Jag skrattar åt det sista. Rich är gay! Han har ingen flickvän! Om inte... Han har ljugit för oss alla? Jag blir lite skrämd, men struntar i det. Jag lägger bort mobilen igen. Harry tittar nyfiket på mig. Jag rycker bara på axlarna. Han tittar besviket på mig med pussar mig sedan på pannan. Jag ler för mig själv. Livet kan inte bli bättre nu.

Hej allihopa! Förlåt att ni inte fått ett kapitel på över en vecka! Men, jag ska försöka skriva ett imorgon också. Sen i övermorgon, åker jag till Värmland och kommer inte ha tid att skriva, för då ska jag vara där för att ha kul. Men, 1 och 1 halv vecka efter det, då kommer ni få kapitel igen, lovar! Ha det gött / Malou<3 xx
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: frida och nikki

duktig du är!

kika gärna in på våran novellblogg. Vi skriver noveller som hänger ihop med One Direction, skulle vara kul om du kollade in och kanske även skriver en kommentar om vad du tycker om bloggen? :) http://oonednovel.blogg.se
p.s förlåt om du inte gillar såna här kommentarer!

2012-07-04 @ 21:47:43
URL: http://oonednovel.blogg.se
Postat av: frida och nikki

duktig du är på att skriva!

kika gärna in på våran novellblogg som på något vis hänger ihop med One Direction. Skulle vara jättekul om du kollade in på bloggen och kanske även lämnar en kommentar om vad du tycker? :) http://oonednovel.blogg.se
p.s sorry om du inte gillar sånna här kommentarer!

2012-07-05 @ 09:48:30
URL: http://oonednovel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0