Stole My Heart - Kapitel 11.

Tidigare:

Harry log brett och vi började gå. Han tog min hand halvvägs av biten. Jag var fortfarande rädd ifall en papparatzi skulle komma. Jag menar, han är ju världskänd. Dom kan komma när som helst. Det tog inte lång tid förens vi kom fram till ett lägenhetshus. Harry gick in och jag följde efter. Kanske för att vi höll handen? Vi gick upp två trappor tills vi kom fram till en dörr, där det stod:

 

L. Tomlinson. H. Styles.

 

Juste. Han bodde med Louis. Vilket inte var ett problem eftersom jag var ett stort fan. Harry grävde i fickan tills han fick fram nyckeln. Han låste upp och vi gick in. Där inne i soffan satt Louis. Han tittade på nåt konstigt pogram.

Hello babe” ropade Louis.

Hi sexy” ropade Harry tillbaks.

Eleanor coming about twenty minutes, it's that okey?”

Of course baby” sa Harry.

Omg. Skulle Eleanor komma? Hon som jag stalkat, på ett bra sätt, sen hon och Louis blev ett par. Oh god. Louis vände sig om och tittade på oss.

Oh! Hi Elin!” sa han och vinkade.

Hans blick fördes ner mot våra händer. Jag rodnade och släppte Harrys hand och började ta av mig skorna. Som om allt var som vanligt. När jag tittade upp mot Louis, så gav Louis Harry en menande blick. Harry ryckte bara på axlarna. Snart skulle Eleanor komma. Gud.


 

1. Harry says: 2. Elins mobil.

 

 

Jag satt i soffan och såg på The Notebook när det ringde på dörren. Louis reste sig med ett leende och sprang till dörren. Han låste upp och Eleanor kom in. Louis pussade henne snabbt och drog in henne i en kram. Dom är ju bara för söta tillsammans. Eleanor vände blicken mot oss och vinkade till Harry. Sedan tittade hon förvirrat på mig. Hon vände blicken och frågade han nåt. Hon svarade nåt. Hon vände blicken på mig igen. Sedan log hon stort och vinkade. Jag vinkade nervöst tillbaks. Hon var ju trots allt Louis flickvän. Eleanor kom in i rummet och satte sig bredvid mig.

“Hi, I'm Eleanor” log hon.

“Hi, I know that, I'm a big Directioner, but by the way, I'm Elin!” log jag.

“Oh. I didn't know. Hello Elin!” sa Eleanor.

“Hello Eleanor!” sa jag.

Jag log mot Eleanor. Hon var så söt och snäll. Precis som jag förställt mig.

Ehm Eleanor?” sa jag.

“Yes?” log hon.

Jag lutade mig fram och viskade i hennes öra.
“I have stalked you since you and Louis got together. My twitter is
ElinSt. Do you know who I am now?

Hon började gapskratta. Killarna kollade konstigt på oss.

”Oh my god! Was that you?! Oh god. I think I die!” skrattade hon högt.

Jag började skratta också. Killarna bara tyckte vi var knäppa.

”I know! It's really weird!” skrattade jag.

”But you was nice anyway!” sa hon och skrattade lite tyst.

Jag tänkte efter. Hon har ju fått rätt mycket hat. Stackars Eleanor.

”Yeah. I hate them who send hate. Better to be nice” sa jag och skrattade lätt.

Eleanor nickade. Killarna kollade fortfarande konstigt på oss.

”What?” sa vi båda i mun.

”What was it you laughed at?” frågade dom undrande.

Jag spärrade upp ögonen och gömde huvudet i händerna. Men Eleanor var så snäll och sa att det inte var nåt. Jag tittade upp och mimade 'thank you' åt henne. Hon log som svar. Jag lutade mig bakåt. Oskön ställning. Jag lutade mig fram igen. Konstig ställning. Jag provade olika ställningar tills jag tillslut ramlade av soffan och slog huvudet i bordet. Jag mumlade ett 'aouch'. Alla började skratta åt mig.

”Hey! Not even funny!” sa jag och satte mig i soffan igen.

Jag surade en stund. Men sen släppte det och jag fortsatte titta på filmen. Min mobil började ringa. Louis pausade filmen och jag svarade.

”Hello?”

Hejhej! Vad gör du?” frågade en nyfiken Lisa. ”Kysser Harry kanske?

Hej du. Jag tittar på film. Och nej, jag kysser ingen!!” sa jag och skrattade lätt.

Nehe. Vad tråkigt då. Se till att få en hejdå kyss sen i alla fall, du gillar väll honom?

Jaa, det gör jag. Men nu är du bara pinsam” sa jag.

Jaha. Men du, du måste komma hem nu. Vi ses när du kommer hem” sa Lisa surt.

Men miss sur. Ja det gör vi! Ses, puss, älskar dig!”

Jaja, puss, älskar dig med” sa hon och jag la på.

Jag tittade mig omkring och alla stirrade på mig. Eleanor kollade jättekonstigt på mig. Medans killarna bara såg nyfikna ut.

It was Lisa” log jag.

Eleanor såg ut som ett frågetecken.

My sister” la jag till.

Hon nickade och log.

And I must go now. Lisa don't want to be alone with Angie, I think” sa jag och reste mig.

Dom andra nickade och Louis och Eleanor gick in till Louis' rum. Jag gick till hallen och började ta på mig skorna. Jag försökte få på mig skon medans jag hoppade på ett ben. Vilket resulterade att jag ramlade. Men mitt i fallet fångar nån mig. Jag tittar upp och möter ett par gröna ögon och krulligt hår. Jag ler mot Harry och ställer mig upp igen. Jag fortsätter att ta på mig skorna. Och vänder mig sedan mot Harry.

Thank you” log jag.

No worries” sa han och log.

Jag gick fram och kysste honom. Sedan hämtade jag min väska och gick. Jag vinkade hejdå till honom och stängde dörren. Att vara med honom, är det bästa som finns!

 

Harrys perspektiv:

Elin hade precis gått och jag satte mig i soffan och suckade lyckligt. Den där tjejen får mig må bättre än vad jag någonsin har gjort. Det var nåt alldeles speciellt med henne. Jag kommer lacka ur om jag inte få träffa henne imorgon.

”I can't live without you” mumlade jag för mig själv.

Det var helt sant. Jag mådde så mycket bättre i hennes närhet. Jag har bara känt henne i 2 veckor, men det känns som jag känt henne längre än det. I hela mitt liv typ. Dessutom är hon otroligt söt. Sötare än någon tjej jag någonsin dejtat och definitivt bättre på att kyssas än vad Caroline någonsin har varit. Kanske för att Elin var 14 år yngre än Caroline då, men det spelar ingen roll.. Jag gick in i köket och öppnade kylskåpet. Jag rotade runt ett och resultatet över det var, ingenting. Inte ens en liten muffin hade vi. Jag suckade och stängde kylskåpsdörren igen. Jag sjönk ner på en stol och började tänka. Vänta? Hur i himlen hade Elin fått tag på mitt nummer? Mer hann jag inte tänka förens det plingade på dörren. Jag joggade till dörren och öppnade. Där stod Elin.

”Hi. I think I forgot my phone?” sa hon och rodnade.

Så söt.

”Ehm, I can check it” sa jag och log.

Jag gick in till vardagsrummet och tittade runt. Jag tittade först på bordet. Nepp, inte där. Jag tittade vidare i soffan. Nej. Kanske på golvet? Jag böjde ner och tittade under soffan. Japp! Där var den. Jag drog fram den och gick tillbaks till ytterdörren.

”Here you are!” sa jag och räckte fram mobilen till henne.

”Thank you so much!” sa hon och kramade mig.

Hon pussade mig på kinden och gick. Jag stängde dörren och sjönk ner längs den. Tänk att hon verkligen tyckte om mig. Jag menar, hon har ju sagt det. Hon var så fin. Hon var inte min visserligen, men hon pussade och kysste mig. Inte ute bland folk då, men när vi var ensamma. Jag tror hon känner att hon inte vill göra det, eftersom vi inte ens är tillsammans och vi har bara känt varandra i två veckor. Hoppas jag får träffa henne imorgon. Det skulle göra min dag alldeles perfekt.


Kort jag vet. Men nu fick ni två kapitel, precis som jag lovade! Hoppas ni gillade det! Ha det gött / Malou<3 xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0