Stole My Heart - Kapitel 1.

Detta kommer handla om Elin. Elin's största idoler är One Direction. Dom betyder allt för henne. Hon skulle inte kunna leva utan dom. Dom är som ett extra stort skydd för henne när hon är ledsen. Hon älskar dom av hela sitt hjärta.



 

1. Lisa 2. Elin

 

Jag satte på låten 'More than this' med One Direction på min mobil. Det var ganska svårt att förstå att jag äntligen skulle få träffa min pappa. Han som jag inte träffat sen mamma lämnade honom, för 16 år sen. När mamma lämnade honom var jag 3 år. Så jag minns knappt honom. Men jag får fortfarande prata med honom över telefon, att få höra hans röst. Hans röst. Det är det ända jag behöver för att veta att han är världens finaste människa. Det ända som kommer bli svårt är att lämna svenskan när jag pratar, jag kan ju såklart engelska flytande eftersom mamma har lärt mig det, eftersom hon är halvbritt. Min pappa är helbritt, så kommer jag nog inte kunna säga ett ord på svenska utan att han kommer fråga vad jag sa. Aja. Jag var på väg till London för att bo där. Det känns underbart. London är en utav dom mest finaste ställena på jorden. Enligt mig i alla fall. Jag kommer självklart sakna min mamma, men det var mitt val att flytta hit. Pappa hade gått med på det. Så jag var helt hyper av lycka.

”Ladies and gentlemens, we landing about five minutes now” sa en röst från högtalaren.

Jag började ta ner mitt handbagage. Medan jag väntade satte jag på 'What Makes You Beautiful' och lutade mig tillbaka i stolen. Jag vaknade av att en flyg värdinna knackade mig på axeln.

”You must get off now” sa hon vänligt.

Jag nickade. Jag tog ett fast grepp om handbagaget och klev av planet. En bit längre bort såg jag en man stå och vinka till mig.

”Elin, come to me!” ropade han.

Det var antagligen min pappa. Jag började springa och när jag var en meter ifrån honom så släppte jag bagaget och slängde mig runt hans hals.

”Dad! I've missed you sooooo much” sa jag.

”And I've missed you too Elin!” sa han.

Han tog upp mitt bagage och började gå mot en parkerad bil lite längre bort. Jag nästan hoppade fram till bilen. Äntligen skulle jag få träffa min syster som flyttade hit när hon var 16 år gammal. Hon kunde svenska lika flytande som jag, och det var tur. Hon var 19 nu. Hon hade flyttat när jag var 16, nu var jag 19 och bara väntade på att få träffa min lillasyster, fast hon var bara några minuter yngre än mig, vi var tvillingar. 3 år utan henne var som 3 år utan mat och vatten. Vi har varit riktigt nära varandra ända sedan vi var små. Jag klev in i bilens framsäte. Pappa slängde in mitt bagage i bagage luckan. Sedan smäller han igen luckan. Han öppnar förarsätet dörren och ger mig ett stort leende. Sedan hoppar han in i bilen och vrider om nyckeln. Bilen brummar lite och sedan är vi ute på vägen. Pappa och jag pratar allt mellan himmel och jord. Hur jag har haft det i Sverige, om jag är glad över att få träffa Lisa igen, och massa annat. Men han nämner aldrig någonting om mamma. Vilket är förståeligt. Eftersom mamma hade lämnat honom på ett ganska otrevligt sätt. Hon hade skrivit en lapp och lagt den på köksbordet. Det hade stått såhär på lappen:

 

Hello Ryan! I'm going to Sweden and I take the kids with me. I'm sorry. But I'm not inlove with you anymore. Kiss kiss, Louisa.

Väldigt hårt sätt att lämna en person på. Jag tycker själv att det var ett grymt sätt. Asså, man skriver liksom inte en lapp? Man säger det öga mot öga. Det är helt otroligt att hon gjorde så.

Arrived!” sa pappa.

Jag vaknade ur mina tankar.

”Oh my god! I'ts amazayn!” sa jag.

Pappa visste mycket väl att jag var One Direction fan, eftersom jag fått prata med honom några få gånger i telefon. Dom få gångerna hade jag berättat alla dom här, amazayn, brilliam och sånt. Pappa hade lyssnat på mig då. Sedan skrattade han bara att jag var helt galen i dom. Vilket var sant. Pappa började skratta åt mitt ordval. Hans skratt smittade av sig. Jag sprang mot huset och öppnade dörren.

”Lisa! Jag är här, var är du?! Jag vill ha en stor bamse kram” skrek jag in i huset.

Min syster kom springandes. Hon sprang som en dåre. Hon hoppade på mig och vi kramades länge.

”Jag har saknat dig så mycket Elin!” sa hon.

”Jag har saknat dig med Lisa!” sa jag.

”Kan inte vi gå till Nandos eller nått och äta för att fira att du är här, typ?” sa hon och log.

”Självklart!” log jag.

 

Några timmar senare:

Vi hade pratat med pappa och han hade sagt ja till att vi fick gå och äta. Vi hade kommit fram nu. Jag och Lisa stod och beställde. Vi båda hade beställt cheeseburgare. Lisa tog emot maten och vi gick och satte oss vid ett bord. Det var bara vi där inne. Jag tog en tugga av min hamburgare. Dörren till butiken öppnades. Jag vände huvudet åt det hållet där dörren var. Jag gapade. Sedan brast det.

”OH MY FUCKING GOD! IT'S FUCKING ONE DIRECTION” skrek jag.

Dom vände blickarna mot mig. Dom hade både förskräckta och förvånade miner. Jag la ner huvudet i händerna och skämdes som en jävla galning. Nån knackade mig på axeln. Jag lyfte på huvudet för att se vem det var. Det var dom. Jag skrek till och hoppade ner från stolen jag satt på och sprang till andra sidan bordet där Lisa satt. Dom skrattade åt min reaktion.

”Elin, vad håller du på med?!” skrattade Lisa knappt hörbart i mitt öra. Killarna verkade inte hört det utan fortsatte skratta. Jag ryckte på axlarna till Lisa.

”So, we guess that you're a fan?” skrattade Harry.

”Yes.. Ehm, yes.. I am..” sa jag lite generat.

Jag drog upp min lilla ”morots nalle” eller vad man ska kalla det ur fickan. Dom tittade på den.

”Haha, have you done this?” sa Louis och pekade på moroten.

”Yes, on the sewing handicrafts” sa jag.

Jag stoppade tillbaks den i fickan.

”So.. What are you to guys doing tonight?” frågade Liam efter ett tag.

Jag gapade.

”Elin going to move in with our dad.. But after that, nothing” sa Lisa.

”Wait, your name is Elin?” frågade dom mig.

Jag nickade häftigt på huvudet.

”Cuuuute” utbrast dom.

Jag kände hur min kinder hettade och jag vände ner blicken på golvet.

”Yeah.. We doing nothing tonight” viskade jag fram.

Dom skrattade lite åt mig.

”Do you want to hang with us?” sa Louis.

Jag försökte prata men fick inte ur ett ord.

”Yes, of course. But, Elin maybe look like this the whole night” sa Lisa och pekade på mig där jag stod och dreglade med öppen mun och blicken ut i tomma intet.

Jag stängde munnen och torkade genast bort dreglet. Dom började garva som galningar. Jag vände mig mot Lisa och viskade i hennes öra:

”Du ska få betala för det här!”

Hon tittade oskyldigt på mig. Hon ryckte på axlarna och fortsatte prata med dom. Efter ett tag hängde jag på i snacket. Det här var faktiskt första gången jag träffade dom. Jag fick ett pirr i magen varje gång nån utav dom sa nått. Kanske för att jag var så otroligt kär i alla och.. Min mobil började ringa. Det var pappa.

”Hello dad” sa jag glatt.

Hello darling, do you two have fun?

”Yes, we have very fun, we just met my biggest idols” sa jag och vände mig med ryggen mot killarna.

Ooh! One Direction or what?

”Yes, One Direction, correct.” sa jag.

Oh my god! I am so glad that you finally met them!

”Haha, yes me too, see you soon dad, we coming home about three to four hours”

Okey, have fun!” sa han och vi la på.

Jag vände mig om igen med ett creepy smile på läpparna. Killarna kollade på mig och log brett. Varför?

”Soo, we are your biggest idols?” flinade Harry.

Därför.

”Ehm, yes..” sa jag och kunde inte undgå att titta ner på mina skor och typ skämmas ihjäl.

Lisa lutade sig fram och viskade i mitt öra:

”Du är så jävla kär i Hazz så det är inte sant!”

Jag lutade mig ifrån henne och gav henne en bitch blick.

”Bitch please, jag har en pojkvän” sa jag kaxigt.

Då började Lisa garva. Jag bara tittade konstigt på henne. När hon mötte min blick lyfte jag på ena ögonbrynet. 'Klar?' mimade jag. 'Nej' mimade hon tillbaka. En sak som jag och Lisa var bra på var att tyda andras läppar. Det var en talang som vi haft sen vi var små. Vi kunde tyda både engelska och svenska. Vilket var bra.

”What are we going to do?” frågade Lisa när hon lugnat ner sig.

”We can going to my place and watch horror movies!” föreslog Liam.

”Oh my.. I hate horror movies, but okey” sa jag.

”Good! Let's go!” sa han.

Vi började gå. Jag letade reda på Lisas hand. Jag klämde den hårt. Var detta en dröm? Jag vet inte. Det här var bara för bra för att vara sant. Det här är det bästa som hänt i hela mitt liv. Att följa med mina största idoler till deras lägenhet, det händer bara i drömmar. I alla drömmar jag drömt, har detta varit den mest drömda drömmen. Allvarligt. Jag är på väg hem till Liam Payne's lägenhet. Det är helt otroligt. Hur kan detta vara sant? Hur? Jag hade skrikit över hela Nandos att dom var där. Okej. Det var bara jag och Lisa där inne där då, men.. Ändå. Hur kunde dom vilja ha med mig och min syster? Jag och Lisa.. Nej inte Lisa, hon var inget fan. Jag har drömt om det här sen dom var med i The X-factor. Nått skramlade till och avbröt mina tankar. Vi var hemma hos Liam. Hade vi gått hela vägen hit? Jag vet inte. Jag hade varit helt inne i min lilla egna värld. Vi gick in i Liam's lägenhet och Niall satte i gång 'The grudge'. Jag har aldrig sett den förr, men jag antar att den är läskig. Jag satt bredvid Lisa. Varje gång det kom nått läskigt hoppade jag till och borrade in mitt huvud i hennes hår. Till skillnad från mig, så var Lisa inte ett dugg rädd för skräckfilmer. När filmen var slut började min mobil ringa. Det var Joel. Min pojkvän. Jag gick utom hörhåll och svarade sedan.

”Hej Joel” sa jag.

Hej babe, hur är det i London än så länge?” frågade han.

”Åh! Det är helt underbart! Jag har precis träffat mina idoler!”

Gud vad kul! Hoppas du har det bra i alla fall! Jag har det jättebra, vet du?

”Nej, jag vet inte?” sa jag glatt.

Det är slut

Jag ryckte till. Vad fan sa han för nått?

”Vad sa du?!” sa jag.

Jag sa att det är slut. It's over your bitch

”Men.. Varför?!” sa jag.

För jag har träffat en annan. Hejdå Elin” sa han och det blev tyst i luren.

Jag sprang in till vardagsrummet igen och drog iväg Lisa till hallen. Där brast allt och jag började stor tjuta. Det hade varit 3 år idag. Jag borrade in mitt huvud i Lisas hals.

”Joel gjorde slut” tjöt jag mot hennes hals.

Hon sköt mig ifrån sig och kollade rakt in i mina ögon.

”Han gjorde vad?” morrade hon.

”Han gjorde slut” grät jag.

”Den där jävla grisen! Hur fan kan han göra så?!”

Killarna kom springandes.

”What have happend?!” frågade dom.

”Elins boyfriend just broke up with her, over the telphone for the fuck!!” nästan skrek Lisa.

Dom kollade på mig, som var rödgråten, sedan på Lisa som var röd i ansiktet av ilska.

”What?” sa Harry.

”He just broke up with me, because he have met another girl” sa jag och började ta på mig skorna, eftersom jag inte orkade vara kvar när nått sånt här har hänt. Tårarna rann fortfarande och det tog inte slut.

”It was three years today. Fuck him!” väste jag och trodde att ingen hört.

Men alla tycktes ha hört det. Lisa tittade på mig med ett ilsket ansiktsuttryck.

”Three years? That idiot, how could he?!” sa Lisa.

”I don't know” fick jag fram innan jag sprang ut genom dörren.

Jag hörde fotsteg bakom mig. Men det sket jag i. Joel hade förstört min dag totalt. Idiot. Varför gjorde han inte slut före jag åkte bara? Att vänta tills jag var långt borta från honom var bara töntigt. Otroligt töntigt. Han som varit så söt och gullig när jag åkte. Var allt bara en lek för honom? Tre jävla år med honom var ett stort misstag. Jag fattar inte hur han kunde göra såhär. Det var kanske därför han var så konstig dom senaste 2 åren. Hur fan..

”Elin, stop.. wait!” ropade någon.

Jag tvärstannade. Varför hade han följt efter mig, varför inte Lisa?

 

Harrys perspektiv:

Hennes syster hade bett mig att springa efter Elin. Hon hade bett mig för att Elin var en utav våra största fans, och att Elin hade ett hemligt hjärnförhållande med mig, men vågade inte erkänna det. När hon sagt det blev jag alldeles varm i kroppen. Elin var faktiskt otroligt söt. Och singel. Men vad fan Harry! Hennes pojkvän gjorde just slut, hur fan kan du tänka på det nu?! Jag såg henne springa en bit framför mig.

”Elin, stop.. wait!” ropade jag.

Hon tvärstannade. Jag joggade fram till henne. Hon tittade på mig med ett förvirrat uttryck när jag kom fram till henne.

”Why..you..Lisa?” fick hon ur sig.

Vem fan var Lisa?

”Who is Lisa?”

”My twin, the girl who came with me” sa hon.

”Oh, Lisa wanted me to watch how you felt, you just kind of ran away” sa jag.

”I know.. But Joel is such a fucking idiot! A really big fucking idiot! I hate him!” morrade hon.

Men vänta? Var det Joel killen hette?

”Is his name Joel?” frågade jag.

Hon vände bort blicken från mig.

”Yes..” sa hon.

Något droppade ner på marken. Tårar. Tårarna kom från Elin. Jag tog tag i hennes axlar och vände henne mot mig.

”It gonna be okey, I promise” sa jag.

Hon nickade. Vi började gå tillbaka mot lägenheten. Hon gick och snyftade bredvid mig. Jag ville bara krama henne. Hon gick och torkade sig ständigt under ögonen. Det var verkligen synd om henne. När vi kom fram till lägenheten kramade hon Lisa. Länge. Dom var verkligen lika varandra, men ändå så olika.

 

Alla hade fått Elin och Lisas nummer. Vilket Elin tyckte var jätte coolt. Hon hade till och med blivit glad när vi frågat om det, eller nej, hon började hyper ventilera och hoppa omkring som en galning. Hon skrek ut saker som:

Oh my gosh!! Is this true, or am I dreaming, like always?”

Vi hade börjat garva. Men tillslut så slutade hon hoppa omkring och gav oss hennes nummer. Nu skulle hon och Lisa hem. Men vi hade bestämt att vi skulle mötas på Nandos imorgon. Dom sa ett sista 'Goodbye' innan dörren stängdes efter dom.


Hej! Första kapitlet! Jag har börjat skriva killarnas perspektiv på svenska istället för engelska, eftersom vissa tycker att det ä lättare att förstå om jag skriver på svenska i perspektiven! Jaja, ha det bra! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0