Stole My Heart - Kapitel 17.

 “Whoops” hörde jag Richard och Alex säga.

Vi avbröt genast det vi höll på med.

Och vad får er att tro att ni bara kan komma in helt SÅDÄR?!” sa jag med en skämtsam ton, men samtidigt generad.

Jaa, vi trodde inte du gjorde något speciellt, men det gjorde du visst” sa dom.

I will kill you, get out, NOW!”

Dom backade ut med händerna i luften och stängde försiktigt dörren. Jag satte händerna för ansiktet.

They are the most weirdest friends I have” mumlade jag.

Perhaps” skrattade Harry.

Vi fortsätte där vi var. Han lutade sig över mig ännu en gång så vi låg i samma ställning som förut. Dörren öppnas igen.

Hmhm” sa min pappa.

Jag stelnar till och jag och Harry sliter oss från varandra.

Dad!” sa jag lågt. “Can't you knock?”

No” sa han barnsligt.

You are soo childish! What do you want?” sa jag.

I was wondering if your mum has called yet?”

Jag stelnade till. Mamma.

No, she haven't” sa jag med hackig röst.

Okay, bye” sa han och gick ut ur mitt rum.

Jag vände mig mot Harry. Han log medlidsamt mot mig.

I need to go, see ya” log han och kysste mig en sista gång.


Jag var inne på min dator och försökte hitta ett jobb. Det gick inte särsklt bra.. Jag fick ett sms.

 

We're doing an interview in ten minutes! It's on Radio 4, listen if you want to :) / Harry x

Well, I'm searching job right now, but I can try! :) / Elin xx

 

Jag fortsatte att söka jobb. Tillslut gav jag upp och gick in på Radio 4 hemsida. Jag satte på radion på datorn.

And we're back and with me I have ONE DIRECTION!” sa radioprataren.

Hello, I'm Niall

I'm Zayn

I'm Louis

I'm Liam

I'm Harry and we're One Direction

Jag rös til när Harry pratade. Hans röst var så underbart charmig. Radioprataren ppratade på och killarna svarade. Jag stelnade till när radiopratar kom till ett speciellt ämne.

So Harry? You've been seemed with this girl, is it something between you?

Jag satt stel som en pinne. Vi hade inte ens pratat om att bli officiella, vi var inte ens tillsammans. Jag satt och drog några små häftiga andetag. Harry började sakta prata.

No, we're just getting on really well” sa han lugnt.

Okay. What do you think she is doing right now?

Wow. Ska han leta sig in i mitt privatliv?

Probably searching job” sa Harry.

“Okay.. So Liam and Louis, You've been seeing with your girlfriends during a while, how is it between you?”

Jag skickade ett sms till Harry.

I'm not searching job in the moment actually! Actually am I listening to the interview, Mr. Clever ;) / Elin xx

Someone got a message” sa Liam.

Harry mumlade nåt.

Who was it?” sa radiopratare.

Elin” sa han.

What did she wrote?” sa Niall.

She wrote that she is listening to the interview and not searching job in the moment” sa han.

Jag skrattade till utan någon riktigt anledning. Jag lyssnade klart på intervjuen och sedan gick jag in på jobbsajten igen. Jag lutade mig tillbaka och suckade högt.

“Det finns ju inget satans jobb som passar mig!” sa jag högt och ljudligt.

Jag reste mig från datorn och bestämde mig för att sticka hem till Harry. Jag sprang ända hem till honom för det regnade. Jag kom fram och knackade på dörren. Dörren öppnades och Harry stod där.

“Hi!” sa jag och pussade honom.

“Hi! Did you got some job?”

Jag skakade på huvudet.

“No, the only job I find was a singerjob on a club, I didn't search to it, I can't sing” sa jag och log snett.

Harry stirrade chockat på mig. Jag la huvudet på sned och kollade konstigt på honom.

“You are an amazing singer!” utbrast han.

“No, I isn't? Can I come in?” sa jag.

“Sure” log han.

Jag gick in medan jag hoppade på ett ben.

“Wtf?” sa Harry.

“My sister said to me some years ago that I must jump on one leg if I going in to someone I-” jag avbröt förfärat mig själv. Jag var på väg att säga, 'someone I love'. Det hade varit pinsamt! Väldigt pinsamt. Harry tittade på mig som jag skulle fortsätta.

“Forget it..” sa jag sakta.

Han skakade på huvudet och flinade. Jag tog av mig skorna och tog testar av mitt hår i mina hand. Det var alldeles blött. Dumma regn. Jag kom på vad Harry sagt på radiointervjun. Jag gick fram till honom och stod bara några centimeter från hans läppar.

“Just getting on really well, huh?” sa jag och kysste honom.

Han flinade.

“Yeah”

“Oh really? I thought we were don't?” flinade jag.

Han flinade tillbaka.

“Wanna see a film?” sa Harry.

Jag nickade.

“Do you have the film Spirit?” sa jag en aning generat.

Han nickade. Jag tittade förvånat på honom.

“With the horses?” han nickade igen.

“Can we see it?” sa jag och klappade händerna medan jag hoppade upp och ner.

Harry skrattade.

“Sure” sa han.

“Just one thing-” började jag. “-I'm gonna cry during the whole movie”

“It's okay, you are safe with me babe” sa Harry och flinade lite.

Jag rodnade och tittade bort. Gud, varför får han mig att rodna hela tiden? Mother of god. Harry gick för att hämta filmen och jag gick och la mig raklång i soffan. Jag tog upp min mobil och tittade runt lite på twitter. Jag såg en tweet. En svensk. Från Elsa, tjejen jag hatar.

 

 

ElsaThe1DLover @HarryLovesMe

Så glad att Harry inte är tilsammans med Elin, det skulle varit förfärligt synd. För Harry är snygg och allt medans Elin ser ut som skit. Dessutom är ju Harry min pojkvän.

 

Jag svarade lite snabbt.

 

ElinSt @ElinStrenght

Glad att du har så höga tankar om mig Elsa. Jag tänker vara helt ärlig nu, du ser inte så bra ut du heller. Yes, jag och Harry är inte tillsammans. Jag och Harry, är dessvärre, väldigt bra vänner, bara så du vet, han har ingen flickvän. BURN.

 

Jag fortsatte att kolla runt. En tyngd lades på min mage och jag stönade högt.

“Get off me Harry!” sa jag, kvävd typ.

Harry klev av mig och jag drog ner benen på golvet.

 

Tjugo minuter senare:

Jag låg med huvudet tryckt mot Harrys bröst och grät, mina armar låg uppslängda runt hans hals. Stackars Spirit. Jag älskade filmen, men hatade den samtidigt. Den fick mig att gråta, det var det jag hatade, men samtidigt så var den så himla bra, det var därför jag älskade den. Harry strök mig över ryggen. Lite senare var filmen slut och jag grät gläje tårar. Han var så fin, Spirit. Jag drog mig bort från Harry.

“I LOVE this film! Even thoug I cry” sa jag.

Hrry log mot mig. Jag trkade mig runt ögonen och tog upp min spegel ur väskan för att kolla så jag inte såg ut som skit.

“Shit! My eyes are red and under my eyes I'm black because of my mascara, can't believe you actually like me” muttrade jag.

Jag försökte torka bort mascaran, men då drog Harry mig intill sig.

“I like you for who you are, not for how you look like”

När han sa det smälte jag inombords. Det var det finaste någon någonsin sagt till mig. Jag torkade snabbt bort min mascara under ögonen.

“That was the nicest thing someone ever has told me” sa jag och snyftade till.

Harry log mot mig.

“And it's true” sa han försäkrande.

Jag log mot honom och pussade honom på hjässan.

 


Och jag fick upp kapitlet! Yeah, I did it! Förlåt för att det blev kort.. Bara så ni vet, Elin grät ju genom hela filmen, typ, det var inspererat från mig, jag gråter genom typ HELA filmen varje gång jag ser den. Ett litet pinsamt fakta om mig..    STATISTIKEN GÅR UPPÅT, LOVE YOU! / Malou xx


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0