What Makes You Beautiful - Kapitel 7.

"Kom Sophie, vi går och hämtar en handduk åt dig så du blir varm" log dom mot mig.
"Tack" sa jag snällt. "We go in" sa jag till boysen.
"Okey!" log dom.
Sen gick vi in och tjejerna gick och hämtade torra handukar.
"Tack" log jag stort.
"You're welcome" sa dom och log som stora idioter.

Sophies perpektiv:
Jag hade bytt om till kläder och gått upp till mitt rum och börjat lyssna på "Skin" som Ras Cricket hade gjort.
Helt plötsligt kom Niall in med armarna på huvudet och skrek, skrattade "Leave me alone"
Helt plötsligt blev han tyst men sa sedan:
"What song?"
"Skin"
"Skiiiin?" sa han.
'"A swedish, beautiful song" sa jag.
"Can you translate it for me?"
"Sure" sa jag och fortsatte "Shine shine, like the sun you are, let  the world see your beautiful smile
Light light, as the star you are, you light up my darkness and I know you're with
How you touch me talk the way you see me, thanks my heart for all the moments you give me
Thanks my heart for all the moments you give me Ee e ey.
Sitting here on the train sees the meters becomes mil, I miss your smell and your lovely profile.
Dig your style, and the way you are.
Dig your style, you know it is just that.
For it just happened, you know you can understand.
Think there is a higher plan for us two." sen berättade jag resten av låten.
"Oh, its a really good song, i think" sa han och log.
"Yes" sa jag.
"Oh! it has a very nice message"
"Yes, it have" sa jag och log stort. "Ehm, It's a party tonight, right in London, I was wondering if you maybe can drop me and the girls there?"
"Yes! It will be fun?"
"Do you wanna hang with us?"
"Yes! Its will be very fun" sa han och log stort.
"The guys wanna come to?"
"Yes, I think so, but now I had to go" sa Niall.
"Okey, goodbye"
Yes! Jag hade fixat skjuts till festen. Killarna ska hänga med också. Perfekt!
Jag sprang över till Anna och Beckas rum.
"Annaaaa, Beckaaaa!" skrek jag och öppnade deras dörr.
"Aah!" sa dom.
"Jag har fixat skjuts till festen!" sa jag glatt.
"Vaa? Jaa!" skrek dom överlyckligt. "Vem? Vilka?"
"Niall kunde visst skjutsa oss, killarna hänger med till festen"
"Jaaa!" skrek dom.
"Skulle vi göra hemma gjord sprit förresten?"
Jag visste att det var fel. Man blev full fortare och man blev knäpp. Men jag var bara tvungen att fråga.
"Ja, absolut!" sa dom.
Senare på kvällen hade mamma och pappa åkt till nån resturang. Då passade jag och tjejerna på. Killarna hade stannat och fixat några saker. Jag och tjejerna gick er och tog fram alla sprit vi hade. Vi började att blanda. Vi hade tagit fram en cola flaska att hälla allt i.
"Ooh! Titta, den är kissgul!" sa Anna.
Bara för att vi är 18 år, betyder det inte att vi inte är barnsliga.
"Smaka då" sa jag och Becka.
"Neej!" sa hon.
"Joo" sa vi och slet flaskan från henne och försökte hälla det i hennes mun.
"Eeeouuwww!!!" Help me" vrålade hon så det hördes i hela huset.
Killarna kom springandes.
"What are you doing" sa Liam lugnt.
"Mixer alcohol! and pours isch spirits in Anna's mouth!" skrattade jag.
"Eouw!" sa Zayn.
"It's really fun, wanna help us?" sa jag.
"Ehm.. okey" sa Harry.
"Take this and this and this, and pour it into the cola bottle" sa jag.
"Okey!" sa Harry och tog dom tre sprit flaskorna.
"Why do you mix spirits?" sa Niall.
"It is delicious. , and I can take the risk of being drunk!" sa jag och slickade mig om läpparna.
"It's not fun to get drunk, please don't drink" sa Liam.
"I know, I don't care if I get drunk, alcohol is delicious!" sa tjejerna och jag.
"But.." sa Liam.
"Do you want to help us or not?" sa Becka.
"Ehm, yes?" sa Liam.
"But help us then!" sa Anna.
Sen började vi blanda tillslut så var hela flaskan full. Den hade nån röd beige färg.
Nialls perpektiv:
Me and the guys had helped the girls to mix spirits. On something strange way I felt as fourteen again. It was just I had done just before a party with a girl I liked at that time. It was so weird. But I really liked Sophie. I and the alcohol was not the best combi because I was really weird when I was drunk.
"Liam" I said.
"Yes," he said.
"I want to drink at the party if I drink, I will not be able to run late so ..." I said.
"I can run Niall, I still don't drink," he said.
"Thanks" I said as I lit up in a smile.
Sophies perpektiv:
Vi satt oss i bilen och Liam hoppade in i förarsätet konstigt nog. Becka hade alkoholen i knät. Jag hatade egentligen partyn, men jag skulle testa, dessutom var det ett ungdoms party. Så det skulle nog bli kul.
"Stop! Here it is!" sa Anna.
"Okey" sa Liam och bromsade in.
"Thank you, it means a lot that you do this to us" sa jag.
"No problem" sa han.
Sedan gick vi in i trapphuset. Eftersom festen var i en lägenhet. Musiken dunkade genom hela huset. Omg.
"It's very high music" sa Louis.
"Yes" sa Harry. "Very high music"
"Yeah! Becka, var är spriten?"
"Shit, it's in the car!"
"What?" sa Liam.
"The alcohol" sa jag.
"I get it" sa Liam och sprang och låste upp bilen och tog ut alkoholen.
"Here" sa och och gav den till mig.
"Thanks" log jag.
Vi gick mot musiken och hittade lägenheten. Jag kände på dörren. Det var öppet. Usch, det var säker över sextio pers därinne.
"Kan jag få drycken" sa Anna.
"mm, visst" sa jag och gav den till hon.
Hon skruvade av korken och drack direkt ur flaskan. Nån pickade mig på axeln. Jag vände mig. Alexander.
"Alexander" skrek jag och slängde mig runt hans hals. "Jag fattar inte att du är här!"
"Jag fattar inte att du är här Sophie" sa han "Vi i Sverige har saknat dig såå"
Jag och Alexander var bardomsvänner sen länge.
"Här" sa Anna.
"Vad är det?" flinade Alex, som han kallades.
"Alkohol" flinade jag och öppnade den och drack.
"Gott, få smaka" sa han.
"Visst" sa jag.
Han drack.
"Vilka är du här med?" sa han.
"Anna, Becka och killarna från One Direction" log jag.
"Kul" log han.
"Ja" log jag tillbaks.
Jag tog flaskan och drack. Jag drack typ var tionde minut. Tillslut fick Alexander lov att fånga mig för att jag nästan föll i golvet.
"Du är full" flinade han.
"Ja...ha" sluddrade jag.
"Sophie, what are you doing?"
Alexander ställde mig upp.
"She's drunk"
"Oh" sa personen. "Who is you?"
"I'm Alexander, Sophie's childhood friend" sa Alex. "And, who is you?"
"Niall, a friend to her" sa Niall.
"Oh, hi Niall" sa Alex.
Niall gick där ifrån.
"Jag har saknat dig" viskade Alex i mitt öra.
"Jag har saknat dig med" sa jag.
Han lutade sig fram och kysste mig. Men jag var för full för att bry mig och kysste han tillbaks. Det kändes bra, men jag visste att jag sårade Niall rejält. Jag hörde nån dra efter andan och jag slutade kyssa Alex och vände mig om. Där stod Niall med tårar i ögonen. Jag visste att vi inte var tillsammans, men han hade känslor för mig, det visste jag.
"Vad är det?" sa Alex.
"Inget" sluddrade jag.
Sedan sprang jag iväg efter Niall. Jag hittade honom gråtandes i ett hörn i trapphuset.
"I'm so sorry Niall" sa jag.
Nialls perspektiv:
"I'm so sorry Niall" said Sophie.
I looked up. She was red in the face. But she had not cried, but I could see that she was sorry. She leaned over and hugged me. She smelled strongly of alcohol.
"I did not know what I did," she said slowly. "I'm drunk, I had no control of myself"
"It does not matter. I should understand it" I said. "You're drunk, I should have understood it"
She stopped to hug me and sat next to me. She wiped away a tear from my cheek.
She leaned forward and kissed me.
Sophies perpektiv:
Jag lutade mig fram och kysste honom.
Jag visste att jag gjort fel. Jag gillade Niall. Så varför hade jag kysst Alex tillbaks?
Jag hörde nån harkla sig bakom mig. Jag slutade kyssa Niall och vände mig om.
"Alexander" sa jag långsamt.
"Du sprang iväg" sa han.
"Jag kunde inte lämna han ensam" sa jag och nickade mot Niall.
"Gillar du honom, man kysser liksom inte sina vänner?" sa han fundersamt.
"Ja" suckade jag "ja det gör jag, mycket"
"Okej" sa han och lät lite ledsnare.
"Men vänta.. Man kysser inte en kompis utan att gilla den" nu såg han nervös ut "Du gillar mig eller hur, Alex?"
"Ja" erkände han.
"Jag är så ledsen" sa jag.
"Det gör inget"
Nån pickade mig i ryggen. Genast kom jag på att Niall satt bakom mig.
"Du borde gå nu" sa jag till Alex.
"Ja, vi ses" sa han och gav mig nått, en lapp. "Det är mitt nummer ifall du skulle vilja ringa eller nåt sånt" sa han och gick.
"It was Alex. I'm sorry for that" sa jag och vände mig om.
"It dosent matter" sa han och log.
"We go in to the boys now" sa jag.
"Yes, we do" sa han och snörvlade.
"But wait" skrek jag precis när han skulle öppna dörren.
"What?"sa han.
"Come"
"Why?"
"Just come" sa jag.
Nu skulle jag säga det. Att jag gillade honom.
"I.." sa jag.
"I, what?" sa han.
"I.."
Han väntade. Jag suckade.
"I really like you" sa jag.
"What? I really like you to" sa han och log.
Han öppnade dörren vi gick in och stannade mitt vid "baren" eller vad man kallar det och han kysste mig.
Jag la händerna om hans hals och kysste han tillbaks.
När vi slutade, stirrade visst Becka, Anna, Alex, och killarna på oss. Vi började skratta.
"Have Niall a girlfriend'?" sa Harry och lyfte på ena ögonbrynet.
Vi kollade på varandra, sedan sa han:
"Not yet" och blinkade åt mig.


Yey! Vad tycks, lite drama idag :) xx
"
Shine shine, like the sun you are, let  the world see your beautiful smile
Light light, as the star you are, you light up my darkness and I know you're with
How you touch me talk the way you see me, thanks my heart for all the moments you give me
Thank you my heart for all the moments you give me Ee e ey.
Sitting here on the train sees the meters becomes mil, I miss your smell and your lovely profile.
Dig your style, and the way you are.
Dig your style, you know it is just that.
For it just happened, you know you can understand.
Think there is a higher plan for us two."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0