What Makes You Beautiful - Kapitel 6.

"Niall" sa jag.
"Yeah?"
"You never told me how old you are?"
"Oh, i'm 18 almost 19"
"I'm 18 years old" sa jag och han log.
"I'm a year older than you! Ha ha" sa han retsamt.
"Your.." sa jag och hoppade på han.
Men han var starkare och vände mig på rygg.  Sedan började han kittla mig.
"Niall! Hahhaha, Stop it hahaha" skrattade jag.
"Only if i get a kiss"
Jag funderade men sa sedan:
"Okay"
Jag lutade mig fram och kysste han mjukt"Niall" sa"Nia
"Niall"
"Yeah?"
"You never told me how old you are?"
"Oh, i'm 18 almost 19"
"I'm 18 years old" sa jag och han log.
"I'm a year older than you! Ha ha" sa han retsamt.
"Your.." sa jag och hoppade på han.
Men han var starkare och vände mig på rygg.  Sedan började han kittla mig.
"Niall! Hahhaha, Stop it hahaha" skrattade jag.
"Only if i get a kiss"
Jag funderade men sa sedan:
"Okay"
Jag lutade mig fram och kysste han mjukt.

Niall hade stuckit hem till sig för en timme sen. Jag hade sagt till alla att jag mådde bättre fast jag nog hade magsjuka.
Precis efter Niall gått för en timme sen hade jag loggat in på twitter och skrivit:
"I must be the luckiest girl on earth, xx"

Jag loggade in igen nu och kollade runt lite. Jag hade 5 nya följare. Boysen. Haha, inte konstigt eftersom dom fick mitt twitternamn.
Jag loggade ut och somnade med ett leende på läpparna.
När jag vaknade var det redan ljust. 'Shit!' tänkte jag.
Jag hoppade upp ur sängen och tog på mig en pyjamas eftersom jag inte orkade välja kläder.
Jag öppnade dörren och tittade in i pappas arbetsrum.
Killarna var redan här.
"FAAAN!" skrek jag.
Nu stirrade alla på mig. Jag skämdes. Jag stod bara i min så kallade "Bamse" pyjamas och skrek.
Sedan började dom garva.
Jag förstod att dom garvade åt min pyjamas. Jag sprang tomatröd i på mitt rum och valde kläder. Ett mörkt lila linne och tajts med vita jeans shorts över.
Jag gick ut ur rummet.
Jag råkade smälla igen dörren till mitt rum så alla stirrade på mig igen. Jag rodnade och vinkade bara lite trött.
Sedan sprang jag in på Anna och Beckas rum.
"Fan vad pinsamt det dä.." jag avbröt mig själv när jag såg att Louis tydligen var där inne.
"Ehm, Becka, vad gör Louis här"
Han kollade lite konstigt på mig. Jag ignorerade det.
Becka rodnade.
"Ehm, jag sa att han fick komma in" sa hon.
"Ehm, i'm here, and I don't understand what you say" sa Louis.
Jag började förklara att det inte var någonting, och att grabbarna väntade på honom.
"Okey" sa Louis tyst och gick ut ur rummet.
"Du ska bara veta vad som  hände nyss!!" sa jag.
"Vad?!" sa Becka nyfiket.
"Jag vaknade för typ 10 minuter sen, då gick jag ut med bara min pyjamas, min Bamse pyjamas, då fick jag psykbryt för att jag såg att killarna redan kommit hit, då skrek jag "Fan" då stirrade alla på mig" jag pausade för att andas "Sedan gick jag in och tog på mig riktiga kläder, då råkade jag smälla i dörren så att alla stirrade på mig igen"
Hon började garva.
"Inte kul jue!" sa jag.
"Jo" skrattade hon.
"Nejj!"  skrek jag medan jag gick ut baklänges genom rummet.
"Joo" skrek hon och följde efter skrattandes.
"Neeej" sa jag och krockade med nån. Jag vändes mig genast. Niall.
"Oh, i'm so sorry!"
"It dosent matter" sa han och log med munnen full av mat. Jag kvävde ett skratt.
Jag gick genast in i mitt rum och lämnade dörren öppen för att se vad pappa och killarna jobbade med.
Jag la mig i sängen och kikade ut. Becka kom in i rummet och la sig brevid mig.
Jag kikade fortfarande på vad dom gjorde. Dom såg ut att sjunga in en video.
Jag hade sökt efter killarna på spotify, jag hade hittat ganska många låtar.
Jag tog fram mitt headset och började lyssna på en låt som tydligen hette 'Stole My Heart', den var riktigt bra faktiskt.
Jag blundade och rörde på huvudet i takt med musiken.
Helt plötsligt gormade killarna in och slet ur headsetet för att höra vilken låt det var.
"Why you listen to us" ylade de.
Jag bara skrattade.
"My verse is now" sa Harry stolt.
Jag bara skrattade.
"It's a really good song, actually" sa jag.
"We now" flinade dom.
"But now, get out of my room!"
Men dom bara sjöng med i låten det falskaste dom kunde.
Jag garvade och håll för öronen.
Jag reste mig ur sängen och föste ut dom. Jag skrattade säkert i 10 minuter efter dom gått.
Sedan bytte jag om till bikini och gick ut till poolen.
Jag tog med en bok på vägen.
"What book?" sa nån och drog boken ur händerna på mig.
"A swedish one" sa jag och vände mig och och såg Liam och Zayn stå där. Det var Zayn som höll i boken.
"Isch!" sa han och slängde den i poolen.
"Zayn!" skrek jag och dök i poolen. Jag fiskade upp boken med handen och stirrade upprört på honom.
"Your fault!" skrek jag och pekade på den genom blöta boken.
Jag hörde några skratta. Jag vände mig om. Där stod Becka Anna, Niall, Louis och Harry.
Jag hoppade upp ur poolen och stirrade argt på dom. Men slutade genast vara så arg och började skratta åt mig själv istället.
"Sorry Zayn, but it was my favorite book"
"Oh, i'm so sorry" sa han.
"Äh" sa jag, fast jag visste att det var svenska. Men jag antog att han förstod ett sånt lätt ord.
Jag gick förbi alla in i huset och hängde upp boken på tork.
"Vad har hänt?" sa pappa.
"Zayn kastade min bok i poolen" sa jag.
"Haha, varför då?"
"För att den var på svenska" muttrade  jag.
Pappa bara skrattade och gick ut till grabbarna.
Jag gick upp till mitt rum och bytte till en annan bikini. Den var turkos. Färgen jag älskar. 'Den var fin' tänkte jag och gick ut igen. Sen satt jag mig i solstolen. Anna och Becka börja skvätta vatten på mig.
"Ge er, jag blir blöt!" gormade jag åt dom.
Dom bara skrattade och fortsatte.
"Come on guys, help me" bedjade jag.
"No!" sa dom och började skvätta på mig med. Då fick jag nog och reste mig och sprang runt poolen. Då halkade jag på en blöt fläck vid sidan av poolen och ramlade.
Alla började garva. Även mamma som hade kommit ut.
"Stop laugh at me, not funny!" skrattade jag.
"No! It was really fun" skrattade Harry.
"No, it was not!" sa jag.
"Yes! It was" garvade Anna.
Jag bara lipade åt dom och klev upp ur poolen.
"Come on, we joked" sa Niall.
"Noot fun" tjurade jag.
"Eh, Becka, vad säger du, ska vi få henne på bra humör" sa Anna.
"Visst" sa hon och log mot mig.
"Kom Sophie, vi går och hämtar en handduk åt dig så du blir varm" log dom mot mig.
"Tack" sa jag snällt. "We go in" sa jag till boysen.
"Okey!" log dom.
Sen gick vi in och tjejerna gick och hämtade torra handukar.
"Tack" log jag stort.
"You're welcome" sa dom och log som stora idioter.

Yeey!:) Nej, men, Feedback! :)
Hoppas det var bra ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0