What Makes You Beautiful - Kapitel 5.

"But seriously, what did you and Harry talked about?" sa jag.
Niall kom fram och viskade en sak i mitt öra.
"Whaaat, kiss mee?"
"Harry's idea!" sa Niall oskyldigt.
"Haha, don't worry, it was a good idea" sa jag och kysste honom.
Tidigare:

"But seriously, what did you and Harry talked about?" sa jag.
Niall kom fram och viskade en sak i mitt öra.
"Whaaat, kiss mee?"
"Harry's idea!" sa Niall oskyldigt.
"Haha, don't worry, it was a good idea" sa jag och kysste honom.


Killarna log lite fånigt åt oss, sedan gick dom iväg för att jobba.
Anna och Becka stannade kvar.
"Omg! Sophie! Du är bara för... Cool!" sa dom och satte sig brevid mig.
"Yeah, sure!" sa jag.
Sedan kom Louis in.
"Ehm" han såg lite tveksam ut. "Whats your twitter name?"
HAHAHAHA, bara det?
"Oh, its "@_If_I'm_Louder_" " sa jag.
Han stirrade på mig.
"Where did you get that sense from?"
"Eh, some song called "More than this" I don't think you heard of it" sa jag.
"Heard it before?! It's my song!" sa han och sprack upp i ett stort leende.
"Have you done this song? But, who sings sentence then?"
"Yes, me and the guys have done this song, and it is Niall who sings sentence"
Jag rodnade. Niall. Det var där jag fått mitt twitter namn ifrån.
"You blush, dude" log han.
"I know" sa jag.
Louis skrev upp namnet på en lapp. Sedan gick han iväg.
Jag hörde han ropa:
"Guys! I've got Sophies twitter name!"
"Oh! What is it?"
"Actually, it is "Louis_is_best"
"Haha, sure" garvade killarna.
"Okey, it is "@_If_I'm_Louder_"
Jag hörde hur killarna gapade, jepp jag hörde hur dom gapade.
"What?" ropade Niall. "It's my sense!!"
Jag rodnade.
"Haha, Sophie ofta du tog ditt twitter namn från en låt?" sa Becka.
"Ehm, jo faktiskt" sa jag.
"Jag är sugen på glass, nån mer än jag?" ropade jag, fast jag inte behövde eftersom killarna inte förstod ett skit.
"Jaaaag!" skrek Becka och Anna.
"Jag ska bara fråga..."
"Pappa" suckade dom.
Jag gick ut ur rummet och in till pappas arbetsrum.
Killarna spelade visst in en låt just då, men blev klar efter typ 5 sekunder.
Nu tittade alla på mig.
"Ehm, pappa?"
"Ja, hjärtat?"
"Jag och tjejerna är sugen på glass, har vi nån?"
Jag kände blickarna bränna i min rygg.
"Jadu, det tror jag väll" sa pappa "jag går och tittar, ta över här så länge"
"Men pappa, jag vet ju in.."
"Jag är strax tillbaks" sa pappa precis innan han gick ut.
Jag vände mig om och suckade. Jag kände mig uttittad.
"Please, stop staring at me" sa jag irriterat.
"Sorry, but we don't understand what you said, and we want to know" sa Liam.
"I want some ice cream, so my dad going to check out if we had ice cream" sa jag och suckade. "You understand now?"
"Yes we do" sa Zayn.
Precis efter Zayn sagt så kom min pappa. Jag suckade lyckligt.
"Hittade du glass?" sa jag lite för överdrivet glad.
"Ja, det gjorde jag, det ligger nere i frysen" sa pappa.
"Good, thank you dad!"
"You're welcome"
Killarna gav mig konstiga blickar. Jag bara blinkade åt dom.

Nialls Perpektiv:
I just looked at her as she walked. She was so beautiful.
"Guys, I want to eat!" I shouted.
They just laughed at me. I have a very big appetite, I admit.
"Okay bro, Nandos or what?"
"Of course, want to Nandos, it is the best place on earth" They laughed at me again.
"Can we take time off for an hour or so to go and eat, Erik?" I asked Sophie's father.
"Of course you get it!"
Then we walked away. Then when we came back we saw the girls sitting by the pool and sunbathing.
I heard Sophie mention my name.
I smiled to myself.

Sophies Perpektiv:
Jag och tjejerna hade gått ut till pollen och solade lite.
Killarna hade gått för ungefär en timme sen för att äta.
"Jag tror jag gillar Louis" sa Becka.
Jag och Anna 'Ooh'ade åt henne. Hon räkte ut tungan.
"Jag tror jag gillar Harry" sa Anna med en viss tvekan i rösten.
Jag och Becka 'Ooh'ade åt henne med.
"Jag gillar Niall, tror jag, haha" sa jag.
Jag hörde fotsteg. Jag vände mig. Där gick killarna, jag såg att Niall log lite.
Fuck! Han hade hört mig säga hans namn,
Lite senare på kvällen loggade jag in på twitter och skrev:
"It is difficult to explain how I feel right now. I hope you guys feel better than me., xx"


Jag hörde fotsteg utanför dörren. Nån knackade på dörren.
"Kom in, or Come in" sa jag eftersom jag inte visse ifall det var nån som talade svenska eller engelska.
Jag såg en blondhårig figur stiga in.
"Niall?" sa jag förvånat. "What are you doing here?"
"I'm just here to ask if you felt better?" sa han med ett snett leende.
"How do you know i'm not feeling good?"
"Twitter" log han. Det där bedårande leendet.
Niall satt sig brevid mig i sängen.
Just då kände jag nåt var påväg uppför strupen.
"I'm sorry Niall but i need to.." sen sprang jag iväg till toaletten på nedervåningen.
Eftersom jag hade gått och lagt mig, jag låg i sängen. Så hade jag bara sprungit upp i trosor och BH.
Jag satt mig vid toaletten och spydde. Det sved i strupen. Jag hörde fotsteg.
'Nej' tänkte jag.
När jag hörde knackningar sa jag:
"Pease, leave me alone, i'm have just spew" sa jag.
Men den som stod utanför öppnade ändå.
"Please, Niall, leave me alone. I don't want you to see me like this"
"I will not leave you when you feel like this! I'll get the guys!"
Innan jag han protestera var hann borta.
Efter en stund hörde jag Niall snacka med dom andra, jag hörde Anna och Becka i bakgrunden. Som tur hade vi en står toalett så alla 9 fick plats.
"Sophie! Hur mår du, mår du bra, vi hörde att du har spytt, snälla säg att du är okej?" skrek Anna.
"Yes i'm okay" Jag torkade av händerna på en handduk.
"You have just underwears" sa Louis.
"Yes I know, stop staring at me like that" fräste jag och sprang upp till mitt rum.
Jag var riktigt arg att alla stirrat på mig när jag bara satt i underkläder. Särskilt när det var ett utav världens mest kända pojkband som tittade på mig. Jag kröp försiktigt ner i sängen.
Efter 10 minuter öppnade nån dörren.
Niall.
"Are you okay?"
"You was really angry"
"Yes, because everyone stared at me"
"I'm so sorry" sa Niall och satte sig på sängen.
"It's okay"
Vi satt en lång stund under tystnad när Niall helt plötsligt lutade sig framåt.
"Ey! Stop! I've just spewed , and you want to kiss me?" sa jag och kollade konstigt på honom.
"Yes?" sa han undrande.
"I can infect you?"
"I can take that risk" sa han och lutade sig framåt.
Den här gången stoppade jag inte honom.
"Wow, you're a great kisser!" sa han imponerat.
Jag rodnade lite.
"You're cute when you blush" sa han och log.
"I'm not" sa jag och slog han lätt på armen.
"You lie" sa han och kollade misstänksamt på mig.
"Haha"
Vi kysstes igen. Jag fick äntligen kyssa killen jag gillade. Okej. Jag hade kysst honom två gånger innan. Men det var när andra såg på. Nu var vi helt ensamma.
"Niall" sa jag.
"Yeah?"
"You never told me how old you are?"
"Oh, i'm 18 almost 19"
"I'm 18 years old" sa jag och han log.
"I'm a year older than you! Ha ha" sa han retsamt.
"Your.." sa jag och hoppade på han.
Men han var starkare och vände mig på rygg.  Sedan började han kittla mig.
"Niall! Hahhaha, Stop it hahaha" skrattade jag.
"Only if i get a kiss"
Jag funderade men sa sedan:
"Okay"
Jag lutade mig fram och kysste han mjukt.


Oooh! Nu börjar det hända grejer? Vad tycker ni? :)

Kommentarer
Postat av: Christine

Hej, nu är det så att jag skriver en One Directionovell och jag tänkte att du kanske är intresserad? Ta gärna en titt. Kommentera också gärna vad du tycker så gör du min dag! ♥ Kram xx

2012-04-25 @ 21:41:46
URL: http://whenimtaken.blogg.se/
Postat av: Christine

SPÄNNANDE!!

2012-04-25 @ 21:44:49
URL: http://whenimtaken.blogg.se/
Postat av: Malou

Christine: Självklart jag kan kolla din blogg:)

2012-04-25 @ 21:55:55
Postat av: Christine

tack så mkt, betyder verkligen! ♥

2012-04-25 @ 22:04:35
URL: http://whenimtaken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0