What Makes You Beautiful - Kapitel 11.

"You adorable when you laugh" sa jag.
Han tittade på mig och log. Jag gick fram till honom och satte mig brevid honom.
Han kysste mig och la händerna om min midja. Jag kysste han tillbaks och la händerna om hans hals. Det övergick till hångel och han drog mig närmare honom. Jag var lyckligast i världen. Jag vet inte varför men jag strålade av lycka när vi slutade. Mitt leende måste varit rätt fånigt eftersom han skrattade åt det.

Jag vaknade av att nån nös. Jag öppnade ögonen, men ingen var i rummet. Min dörr öppnades och en blond hårig figur dök in i rummet.
"Samuel, vad gör du?" sa jag.
"Gömmer mig" viskade han.
"För vad?" flinade jag.
"Zayn" sa han. "Han skrämmer mig"
"Men nejdå, han är jättesnäll" sa jag och reste mig och drog på mina kläder.
"Nej, han skriker 'Vas happenin' ' hela tiden, det är läskigt" viskade Samuel.
Jag skrattade åt honom och drog med honom ut från mitt rum. Vi letade på Zayn och jag försökte visa Samuel att han inte alls var läskig.
Men Samuel vägrade tro på mig.
"Zayn, he is afraid of you, hehe"
"Haha, i'm not scary" sa Zayn och log.
Samuel gick fram bakom mig och log snett. Han kramade mig.
"Han var inte läskig" sa Samuel och log.
Jag pussade honom på pannan.
"Jag vet" sa jag.
Jag gick in på mitt rum igen och letade på lappen jag fått av Alex och ringde honom.
"Tjena okänd" sa Alex.
Jag skrattade.
"Hej Alex" sa jag.
"Sophie! Är det du? Jag trodde inte att du skulle ringa?"
"Haha, men det gjorde jag"
"Jaha ja, vad ville du då?"
"Jag undrade bara vad du gör här i London?"
"Åh! Jag foskar om kulturen här och sånt du vet"
"Jaha, fortfarande, men asså,vad fan gjorde du på festen?"
"Jaha, men det var en del av 'jobbet' kan man säga. Jag kollade hur det var på engelska fester" sa han.
"Jaha, är det sånt man jobbar med i Sverige nu för tiden, haha?"
"Det kan man säga, ja"
"Haha, kan vi typ ses nån dag? Det var fan hundra årsen vi var sist!"
"Haha, varför inte? Klart, var ska vi vara?"
"Vi kan vara hemma hos mig"
"Okej"
"Ses!" sa jag och gav han numret på vår gata.
"Jepp, när kan jag komma förresten?"
"Typ, nu? Jag har inget för mig, mer än att killarnna är här och jobbar"
"Okej, jag är där om 10 minuter prick!" sa han och la på.
Okej! Nu måste jag göra mig iordning på tio minuter för jag ser helt förjävlig ut!
Jag gick och tog nya kläder ur garderoben, bortstade tänder och hår sen sminkade jag mig.
Efter tio minuter plingade det på dörren.
"Jag öppnar!!" skrek jag.
Jag sprang nerför trappan och öppnade dörren.
"Aleeex!" sa jag och kramade honom.
"Sophieee!" sa han och kramade mig hårdare.
Jag lirkade mig loss ur han grepp och började gå uppför trappan.
"Kom då!" skrek jag nerför trappan.
Han började gå och gick efter mig. När vi kom upp pekade jag på Anna och Beckas rum.
"Anna och Beckas rum" sa jag och dom kom springades.
"Aleeeeeex!" skrek båda i en mun och kramade honom.
"Hej tjejer" sa han.
"Forskar, dude" muttrade Becka.
Vi andra skrattade bara.
"Och här, är mitt rum" sa jag och pekade.
"Najs, ska vi gå in eller?" sa han.
"Visst" sa jag.
Efter några timmar kände jag ett stort behov av att bada.
"Vill du bada, vi har en pool på bakgården"
"Sure! Jag har faktiskt badkläder i bilen!"
"Medans du hämtar dom, byter jag om"
"Okej" sa han och sprang iväg. Jag började rota bland väskorna. Tillslut fann jag den turkosa bikinin. Jag gick ner till toan och bytte om. Jag tog en handuk och gick ut. Alex stod framför mig.
"Kom, följ efter mig" sa jag.
"Okej" sa han.
Jag började gå ut. Jag gick ut genom glasdörrarna.
"Här!" sa jag.
"Wow, det var en stor pool" sa han.
"Jag vet" log jag.
Sedan tittade jag på sidan av poolen, där stod killarna och lekte blind bock. Jag skrattade. Blickarna vändes mot mig. Jag fortsatte skratta och gick fram till dom med Alex i släptåg.
"Hi guys, this is my friend Alex, he is from Sweden" sa jag.
"Hi Alex" sa dom och log.
Jag slände ifrån mig handuken och gick fram till trampolinen. Jag började hoppa sedan gjorde jag en snygg volt och landade i vattnet.
"Yey!" sa jag.
"I want food" sa Niall, vilket inte förvånade mig ett dugg.
Alla började skratta förutom Alex som inte fattade ett dugg.
Jag gick upp ur poolen och tog min handuk, sedan satte jag mig i en solstol.
Killarna satte sig brevid mig. Eftersom det bara fanns tre solstolar bråkade alla om dom två sista. Även Alex.
Niall och Louis vann och satte sig. Dom andra satte sig brevid och surade. Jag skrattade och torkade mig med min handuk. Sedan skulle jag gå in. Jag reste mig och lutade mig fram mot Niall och pussade honom på kinden, sedan gick jag in. Jag vände mig om precis innan och såg att Niall hade fått en röd rosig nyans i ansiktet. Han var så gullig. Sedan reste han sig och gick efter mig. Jag stannade i köket och öppnade kylskåps dörren. Jag vände mig om och där stod Niall. Han tog upp min haka och kysste mig. Jag la händerna om hans hals och han la händerna om min midja. Jag log mot hans läppar och han log tillbaks. Sedan slutade vi och jag vände mig om. Där stod Alex och såg ut som han fått en hink kallt vatten över sig. Sedan sprang han iväg.

Varsågoda, nejjdå, Hejdå och godnatt!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0