What Makes You Beautiful - Kapitel 2.

Tidigare:
Jag tror jag måste somnat för när jag vaknade hörde jag en röst som sa:
"Mellanlandning, mellanlandning, ni som ska till London ska ta nästa flyg som går om en timme exakt" sen började den rabbla upp vilket flyg alla andra skulle ta.
Jag, Anna och Becka gick till en glasskiosk och köpte varsin glass.
"Asså, det känns så konstigt att vi ska flytta från Sverige till London" sa Anna.
"Ja, eller hur" sa jag och Becka.

"Vi kommer älska att bo med dig Soff" sa Anna och Becka.
"Hehe, jag kommer att älska att bo med er också!" sa jag.
"Shit!!" skrek Anna.
"Vad?" undrade jag och Becka.
"Flyget går om 5 minuter!!" sa Anna.
"Shit! Tjejer! Spring!!" skrek jag.
När vi kom tillbaks så såg vi att mamma stod och letade efter oss.
"Mamma, här är vi!" sa jag.
"Herregud tjejer! Flyget går om 2 minuter! Vi har jätte bråttom, spring!" skrek mamma.
Vi hann precis. Alla pustade ut. Vi gick på och satte oss. Anna blev lite små sur för hon hade fått lov att sitta bredvid Samuel. Samuel var lite små kär i Anna hade jag märkt. Så han pratade som en galning när han hade chansen. Jag och Becka skrattade som galningar när han berättade om att han drömt att dom pussades. Anna räckte ut tungan åt oss.
"Ladies and gentlemen, we land now in 10 minutes, prepare for landing" dånade en röst genom högtalarna.
"Neeej! Jag vill sitta kvar med min älskling" skrek Samuel.
Jag, Anna och Becka garvade som galningar.
Samuel la huvudet i händerna och skämdes när förstod vad han sagt.
"Eh, jag menade.."
"Haha, lilla gubben, det gör inget" sa Anna och gav han en puss på kinden.
Samuel sken genast upp i ett leende.
"We land about 10 9 8 7 6 5 4 3 2 1 Ladies and gentlemen, we have now landed in London." sa en röst genom högtalarna.
"Ja!" sa jag.
Vi gick av planet och plockade fram alla flytt grejer. Flyttbilen med alla möbler skulle komma om 7 timmar.
Vi hade åkt bil i 2 timmar när mamma äntligen sa:
"Vi är framme" sa mamma och pekade på ett stort hus med pool.
Jag, Samuel, Anna och Becka spärrade upp ögonen.
"Det var s-s-stort" stammade Samuel.
Vi andra nickade instämmande.
"Visst är det. Det finns hela 15 rum sammanlagt." sa pappa.
"Det finns vad?!" skrek vi i en mun.
"Haha, lugna er! Ni får välja rum själv" sa pappa.
Vi sprang mot huset.
"Öj! Samuel och tjejerna!" ropade pappa.
"Ah?" sa vi undrande.
"Eftersom det var Sophies födelsedag igår så får hon bestämma rum först" sa pappa.
"Okej!" sa vi.
Jag gick in. Jag drog efter andan. Det var större inomhus än vad det såg ut utifrån.
Jag sprang upp på övervåningen. Jag tittade igenom rummen tills jag hittade det jag letade efter. Det var det näst största rummet, och det var helt perfekt. Det hade 2 fönster och var högt i tak.
"Mamma! Jag har hittat rummet jag vill ha nu" a jag.
"Okej! Jag säger till dom andra att dom får börja välja!" sa mamma.
"Sophie! Jag och Anna har rummen bredvid dig" log Becka.
"Soff! Jag har mitt musikrum snett emot ditt rum, så när din dörr är öppen kommer du kunna se in här, eftersom det är glassväggar till hälften" sa pappa.
"Okej" log jag.
Precis vad jag velat! Musikrummet låg snett emot mitt rum. Det var bra, eftersom jag älskade att se när pappa jobbade med alla kändisar.
Efter 5 timmar kom alla möblerna. Min himmelsäng tog dom ut först. Dom bar in den i mitt rum, sedan sa dom:
"You may assemble the bed yourself" sa flyttgubbarna.
"Yes, I will do that" sa jag och började montera ihop den.
När jag äntligen var klar la jag mig i sängen och suckade lyckligt.


Jag öppnade ögonen och märkte att det var mörkt ute. Sist jag tittade var det ljust. Jag steg upp och kollade på klockan. 11:30. Sist jag tittade var klockan 18:01.
"Nej" sa jag tyst för mig själv.
Sedan gick jag och la mig. Efter nån minut sov jag djupt.

"Soff" sa Samuel.
"Aaah, vad är det gubben?"
"Du måste upp, pappas artister kommer om en timme" sa Samuel.
"Vad?!" sa jag irriterat. "Om en timme?"
"Ah, skynda dig om du inte vil stå pyjamas när dom kommer, pappa sa att dom var i din ålder ungefär"
"Va? Okej, då har jag bråttom, så ja, stick nu Samuel!" sa jag panikslaget.
"Okej okej" sa han med händerna oskyldigt i luften.
Jag hoppade upp ur sängen sprang fram till garderoben och valde ett vitt linne och en vit kjol.
Jag sprang  in i badrummet och duschade. Sedan borstade tänderna.
Sen gick jag in och satt mig vid datorn. Efter en stund kom Anna och Becka in.
"Du Sophie" sa Anna.
"Ah, vad är det?"
"Vi vågar inte vara själva på rummet nu när det där pojkbandet ska komma, så vi undrar om vi får vara här"
"Men självklart, ni behöver inte fråga ens!" sa jag glatt.
Jag loggade in på twitter och skrev:

"In a few minutes, something known boy band from england come to my home, and I have no idea who they are?"

Sedan loggade jag ut och började snacka med Anna och Becka. Efter fem minuter hörde jag pappa säga:

"So guys, this is my home! Do you want me to show you around?"
"Yes, it will be fun" hörde jag en röst säga.
"So, this is my wife Mary"
"Hi Mary" sa några röster.
Sen hörde jag dom gå uppför trappan.
"This is my daughter's friends' rooms. And here is my daughter's room. But look here she is, Sophie, come and say Hi to the boys!"
"I will" sa jag.
"Hi i'm Sophie"
"Hi Sophie, i'm Louis" sa en utav dom som tydligen hette Louis.
"Hi, i'm Harry" sa Harry.
"Hi, i'm Liam" sa Liam
"Hi, i'm Zayn"
Sen trängde en blondhårig kille fram mellan dom.
"Hi Sophie, i'm Niall"
"Guys" sa jag.
"Yeah?"
"This is my friend Becka, and this my friend Anna" sa jag.
"Oh! Hi Anna and Becka" sa dom.
"Hi" sa dom tillbaks och log.

Yeah! Nu kom killarna in i bilden lite i slutet:)
Shit, har aldrig varit så här pigg på att skriva :o Aja, det kommer mer sen/imorgon:)









Kommentarer
Postat av: Madde

SV - Hhaha bra! Directioner, WOOP WOOP! Neejäää, Harry är min! :'( :) xx



Bra skrivet btw! :D

2012-04-23 @ 21:29:58
URL: http://maeeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0